وبلاگی در موضوعات مختلف اموزشی

۱۳ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

آغاز به کار پروژه “شکوه تخت جمشید” در استان فارس

پروژه شکوه تخت جمشید در فارس کلید خورد

به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه گردشگری ایران، توافقنامه اولیه پروژه ای با عنوان پروژه شکوه تخت جمشید در تاریخ ۶ تیر ماه سال جاری، بین شرکت بین المللی LDA اتریش و شرکت توسعه گردشگری ایران امضا شد. این پروژه در پنج بخش اجرا خواهد شد و بودجه مورد نیاز آن را فاینانس یکی از بانک های معروف اتریش بر عهده خواهد گرفت. برای آگاهی از جزئیات این خبر، با مجله گردشگری الی گشت همراه شوید.


وز چهارشنبه ششم تیر ماه سال جاری، هتل بین المللی لاله تهران میزبان نشستی بین مدیران شرکت توسعه گردشگری ایران و شرکت بین المللی LDA اتریش بود. در این نشست علی جیرفتی و هلموت ریگوارت مدیران این دو شرکت، توافقنامه ای را با عنوان شکوه تخت جمشید به امضا رساندند. جیرفتی در حاشیه برگزاری این نشست در هتل لاله گفت: «پروژه شکوه تخت جمشید قرار است در پنج بخش اجرا شود و تامین مالی آن بر عهده یکی از بانک های کشور اتریش خواهد بود. در بخش اول این توافقنامه، محوطه باستانی تخت جمشید، طبق استانداردهای سازمان یونسکو و سازمان میراث فرهنگی ایران، پاکسازی و ایمن سازی خواهد شد. ضمن اینکه قرار است یک ورودی جدید، شامل بخش های بلیط فروشی، سرویس های بهداشتی، کافی شاپ، فروشگاه صنایع دستی و سوغات و … در این مکان احداث شود.»


وی در رابطه با بخش دوم این پروژه اضافه کرد: «در قسمت دوم این پروژه، بخش VIP، گیت خروج الکترونیکی، سالن جلسه و همچنین سامانه راهنمایی تورها در ساعات مختلف شبانه روز اجرا خواهد شد.»


جیرفتی بخش سوم این توافقنامه را نصب تجهیزات جدید نورپردازی در محوطه تخت جمشید عنوان کرد و در این رابطه اظهار داشت: «بخش سوم این پروژه در واقع برنامه های جدید نور و صداست. برنامه هایی نظیر ویدئومپینگ و لیزرشو که با آخرین تجهیزات روز دنیا اجرایی خواهند شد و از طریق آن ها اطلاعات تاریخی تخت جمشید با جذابیت خاصی به بینندگان ارائه می شوند.»


برنامه های چهارم و پنجم پروژه شکوه تخت جمشید به موزه تخت جمشید اختصاص دارد. قرار است تا محوطه های باز اطراف تخت جمشید هم برای برگزاری برخی مراسم های بزرگ آماده سازی شوند. در طول این بخش، به کارکنان مجموعه هم آموزش هایی داده خواهد شد.»


با اجرای پروژه شکوه تخت جمشید حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم در استان فارس ایجاد خواهد شد. هلموت ریگوات هم در پایان این نشست اظهار داشت: «شرکت بین المللی LDA و همکارانش به طور تخصصی در امور مربوط به سایت های باستانی فعالیت می کنند و مطمئن باشید اجرای این پروژه هیچ خطری برای سایت تخت جمشید نخواهد داشت. ما خواهان آن هستیم که تجربه ای تازه از بازدید تخت جمشید را به بینندگان انتقال دهیم.»


منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web

سومین ساعت تاریخی جهان، ساعت نجومی پراگ

ساعت نجومی پراگ در کشور چک

پراگ قلب تپنده ی کشور جمهوری چک است که با وجود جاذبه های تاریخی متعدد سبب شده تا زمانی که به این شهر قدم می گذارید احساس کنید که در کتاب تاریخ قدم گذاشته اید و هر طرف را که نگاه می کنید کلیساهای تاریخی بسیار زیبا و برج های قدیمی را مشاهده خواهید کرد. در این مطلب می خواهیم درباره یکی از جاذبه های تاریخی این شهر که داستان های زیادی درباره آن تا به حال گفته شده است شرح دهیم، این جاذبه ی تاریخی ساعت نجومی پراگ است که با توجه به اسنادی که در این ساعت قدیمی کشف کرده اند که اسرار زیادی درباره این جاذبه ی تاریخی در پراگ را مشخص کرد. در ادامه این مطلب همراه الی گشت باشید تا بیشتر درباره ی این جاذبه ی گردشگری در پراگ خدمتتان شرح دهیم.

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم ساعت نجومی پراگ یکی از جاذبه های تاریخی این شهر در جمهوری چک است. این ساعت سومین ساعت قدیمی در جهان است که در حال حاضر می تواند کار کند و ساعت دقیق را در شهر نشان دهد. این ساعت اما علاوه بر زمانی که نشان می دهد، اگر به دایره های متعدد آن توجه کنید متوجه می شوید که هر کدام وظیفه ای را بر عهده دارند به طور مثال هر کدام از این دایره ها نشان دهنده ی اطلاعات نجومی مانند موقعیت دایره البروج خورشید، اندازه و موقعیت ماه  و … را نشان می دهند. ساعت نجومی پراگ بالای برج عمارت شهرداری در شهر قدیم نصب شده و یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های توریستی شهر پراگ است. در سال ١۴٩٠ میلادی، صفحه‌ی سال ‌نما به این ساعت اضافه شد و بالای آن را با مجسمه‌های سبک گوتیک تزیین کردند.


در راس هر ساعت صدها گردشگر برای تماشای مکانیزم این ساعت و نمایش مکانیکی قرون وسطایی ساعت نجومی می ایستند و از این جاذبه ی شگفت انگیز جهان فیلم ها و عکس های متعددی تهیه می کنند. ساعت نجومی پراگ که به مدت ۶۰۰ سال جزء بزرگ ‌ترین گنجینه‌های شهر محسوب می‌شد، هنوز هم مردم را به وجد می‌آورد. نمایش پیکره‌های متحرک و تصویرسازی زمان در این ساعت باعث شده ادعا کنیم که هیچ وسیله زمان سنج دیگری در دنیا به این خوبی نمی‌تواند زمان را نشان دهد.



افسانه‌ های ساعت نجومی پراگ

همانطور که گفتیم درباره ساعت نجومی پراگ داستان های زیادی وجود دارد که اکنون می خواهیم درباره یکی از این افسانه های صحبت کنیم. در این ساعت در بافت قدیمی شهر پراگ قرار دارد از معروف ترین افسانه هایی که در این باره وجود دارد این است که این ساعت را استادی به نام هانوش که ساعت سازی بسیار معروف و حرفه ای بوده نیز در سال ۱۴۱۰ ساخته است. مسئولین شهر در آن زمان آن ‌قدر نسبت به این ساعت نجومی مفتخر بودند و رضایت مند که مدت ها بعد از ترس آن‌ که استاد هانوش نمونه دیگری از آن را برای شهر دیگری بسازد، شبانه وی را کور کردند تا این ساعت، شگفتی منحصر به فرد پراگ باقی بماند. نکته ای که وجود دارد این است که چه این داستان راست باشد و یا دروغ ما می بینیم که نمونه ای از این ساعت در هیچ کجای جهان نمی توان یافت.  رأس هر ساعت پیکره‌های ساعت نجومی پراگ جان گرفته و متحرک می‌شوند و از دو پنجره ساعت ۱۲ تا حواری بیرون می آیند و به شهر سلام می‌کنند. در کناره‌های ساعت نیز اسکلتی وجود دارد که ناقوسی را به صدا در آورده، یک بوقلمون سر خود را تکان داده، یک خسیس کیفی پر از پول داشته و یک مغرور در آینه به خود نگاه می‌کند. تمام این نمایش با خواندن یک خروس طلایی و به صدا در آمدن ناقوسی بزرگ در بالای برج به پایان می‌رسد. مردم در گذشته اعتقاد داشتند که با اولین بانگ خروس در صبح تمام اشباح و شیاطین از شهر پراگ دور می‌شدند.


افسانه های دیگری درباره ی پیکره های اسکلتی که در کنار ساعت قرار دارند نیز وجود دارد که گفته می شود که زمانی که ساعت نجومی پراگ از کار بیوفتد دوران سختی برای جمهوری چک به وجود خواهد که اسکلت های اطراف ساعت با تکان دادن سرشان بر این موضوع سندیت می گذارند. بنا بر این افسانه، تنها امید برای جلوگیری از این قضیه، تولد پسری در شب سال نو بود. زمانی که ساعت دوباره به حرکت می‌افتاد، پسر باید از کلیسای «تین» (Týn) بیرون دویده و تا ساختمان شهرداری را طی کند. وی باید این مسیر را بسیار سریع می‌پیمود تا قبل از آخرین ضربه ناقوس ساعت به آنجا برسد. اگر او موفق به انجام این کار می‌شد می‌توانست اسکلت و تمام نیروهای شیطانی را از شهر بیرون کند.


اما در برخی دیگر از افسانه ها نیز برای این اسکلت ها دلایل دیگری آورده اند و آن ها را نماد امید می دانستند. همانطور که گفتیم تمامی این موارد افسانه هستند و ما هیچ سندیتی درباره هیچ کدام نداریم و بر اساس باورهای اهالی این شهر ذکر شده است.


داستان های واقعی درباره ساعت نجومی پراگ

اما داستان واقعی که درباره این ساعت وجود دارد مبنی بر سندی است که در سال ۱۹۶۱ در این ساعت پیدا شد و در این سند اطلاعات کاملی درباره ساعت نجومی پراگ نوشته شده است که به این صورت می توانیم درباره آن بنویسیم، این ساعت توسط فردی به نام میکولاش در سال ۱۴۱۰ ساخته شده است. این ساعت نجومی در قرن ۱۶ توسط فردی به نام یان تابورسکی مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت. هر چند به مرور زمان خطاهای ساعت افزایش پیدا کرد و تقریباً از کار افتاد، حتی در دهه ۱۷۸۰ این تصمیم گرفته شد که آن را از بین ببرند اما به‌ هر حال ساعت برای مدتی طولانی به خواب رفت. با پیگیری های بی شمار مسئولان شهرداری این شهر در سال ۱۸۶۵ مجددا این بنای تاریخی مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفت و ساعت را مدرنیزه کردند همچنین صفحه ی تقویم ساعت نجومی را نیز نقاشی کردند و شکل و شمایل ویژه ای به آن بخشیدند. در سال ۱۹۴۵ ارتش آلمان ساعت را تخریب کرده و تعدادی از مجسمه‌های آن را نیز آتش زد. این تندیس‌ها بعداً توسط نمونه‌های کپی جایگزین شدند و زمان ساعت از زمان قدیمی چک به زمان اروپای مرکزی تغییر یافت.


دسترسی به ساعت نجومی پراگ

برای رسیدن به این جاذبه زیبای شهر پراگ می‌توانید از تراموا، اتوبوس و مترو استفاده کرده و اندکی تا مقصد پیاده‌روی کنید.


منبع

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web

معرفی هتل آدینا هاکسچر مارکت برلین | ۴ ستاره

هتل آدینا هاکسچر مارکت برلین | Adina Hackescher Markt  Berlin Hotel

این هتل در ۴ ستاره درسال ۲۰۱۱ در برلین، دارای ۱۴۵ اتاق در ۸ طبقه می باشد، واقع در میدان Hackescher Markt ، ایستگاه قطار Hackescher Markt S-Bahn تنها ۲۰۰ متر از هتل آدینا هاکسچر مارکت برلین Adina Hackescher Markt Berlin Hotel فاصله دارد و  قطار فقط به مدت ۲ دقیقه شما را به میدان الکساندر می برد. این هتل یک انتخاب عالی برای مسافران علاقه مند به تاریخ، موزه ها و سایر اماکن تاریخی است. غذاهای استرالیایی و سایر غذاهای بین المللی در رستوران هتل و در تراس سرو می شود، همچنین می توانید در کافه خود را با یک نوشیدنی مهمان کنید و لذت ببرید. در این مطلب ما در مجله الی گشت، خصوصیات این هتل را همچون خدمات رفاهی، تفریحی، موقعیت و فاصله آن تا دیدنی های برلین، به تفصیل بیان می کنیم.


خدمات رفاهی هتل آدینا هاکسچر مارکت برلین


این هتل ۴ ستاره خدمات تور و بلیط، خدمات نگهبانی و خدمات خشکشویی را ارائه می دهد و پارکینگ با پرداخت هزینه در دسترس است، علاوه بر این دسترسی به اینترنت بیسیم رایگان دارد و شامل یک مرکز تجاری ۲۴ ساعته است. دارای کارکنان چند زبانه است که به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، روسی و آلمانی صحبت می کنند و انبار چمدان، ایستگاه کامپیوتر، صندوق امانات و فعالیت ۲۴ ساعته میز پذیرش از دیگر خدمات است. ورود به هتل از ساعت ۲ بعد از ظهر و برای خروج، حتما باید تا ساعت ۱۱ ظهر اتاق خود را تحویل دهید. از دیگر تجهیزات می توان به آسانسور و بالابر، خدمات آرایش و زیبایی، یک تراس و یک باغ زیبا که می توانید لحظات اقامت خوش را با نشستن در آن همراه کنید، ارائه چای و قهوه، تلویزیون در بخش های عمومی، نگهداری از کودکان یا مراقبت از کودکان (هزینه اضافی) و  روزنامه های رایگان در لابی اشاره کرد. صبحانه با پرداخت هزینه در دسترس است و حیوانات خانگی نیز با پرداخت مبلغی اجاره ورود دارند.


خدمات تفریحی هتل آدینا هاکسچر مارکت برلین

این هتل دارای یک کافه با محیطی بی نظیر دارای تراس برای گذاران لحظات خوش شما می باشد که در آن می توانید به طرف نوشیدنی مشغول شوید. علاوه بر این شامل یک باغ زیبا و همچنین امکاناتی نظیر مرکز تناسب اندام، سونا، جکوزی و دوچرخه سواری می باشد. رستوران هتل غذاهای مدیترانه ای و استرالیایی را ارائه می دهد و صبحانه نیز با پرداخت مبلغی روزانه در خدمت شما قرار می گیرد که خدمات اتاق در ساعات محدودی ارائه می شود.


امکانات اتاق های هتل

اتاق های این هتل مجهز به اینترنت وای فای رایگان، تلفن، یخچالی کوچک، قهوه و چای ساز، میز مطالعه، مایکروویو، ماشین ظرفشویی، وسایل آشپزی، تلویزیون صفحه تخت با شبکه های جهانی و تخت های نرم و ملافه هایی تمیز می باشد و همچنین اتاق ها مجهز به تهویه مطبوع و دیوارهای ضد صدا می باشد. اتو  و میز اتو به شما ارائه می شود. ارائه تخت اضافی با پرداخت هزینه آن میسر می باشد. نظافت هر روز انجام می گیرد و در حمام، سشوار، وسایل آرایشی-بهداشتی رایگان و دیگر امکانات قرار داده شده است. برای دیدن عکس های بیشتر، به قسمت رزرو هتل برلین در سایت الی گشت مراجعه کنید.


انواع اتاق های هتل آدینا هاکسچر مارکت برلین

استودیو : متراژی به اندازه ۲۹ مترمربع، یک تخت دو نفره کویین دارد و دارای تمامی امکانات آشپزخانه و آشپزی و حمام خصوصی نیز می باشد.

استودیو پریمیر : متراژی به اندازه ۲۹ مترمربع، یک تخت دو نفره کویین دارد و دارای تمامی امکانات آشپزخانه و آشپزی و حمام خصوصی نیز می باشد.

آپارتمان با یک تخت خواب : متراژی به اندازه ۴۵ مترمربع، یک تخت دو نفره کویین دارد و دارای تمامی امکانات آشپزخانه و آشپزی و حمام خصوصی نیز می باشد.

آپارتمان با دو تخت خواب : متراژی به اندازه ۶۵ مترمربع، دو تخت دو نفره کویین دارد که در هر اتاق یکی قرارداد و دارای تمامی امکانات آشپزخانه و آشپزی و حمام خصوصی نیز می باشد.


فاصله تا جاذبه های معروف شهر برلین

میدان پوتسدامر: فاصله تا هتل، ۳ کیلومتر می باشد. تاکسی ۱۰ دقیقه ای و اتوبوس و مترو، شما را ۱۹ دقیقه ای به این میدان می رساند.

ایستگاه مرکزی برلین: ۴ کیلومتر است که با تاکسی ۱۱ دقیقه طول می کشد. بامترو در مدت ۵ دقیقه به این ایستگاه مرکزی خواهید رسید.

کورفورستندام: این میدان، در ۶ کیلومتری هتل قرار دارد. با ۲۰ دقیقه رانندگی به این خیابان و میدان می رسید.

دروازه براندنبورگ: این دروازه و میدان تاریخی آن در ۱٫۹ کیلومتری هتل بوده که با تاکسی ۶ دقیقه زمان می برد تا به این مکان برسید. با مترو و اتوبوس، ۱۱ دقیقه ای به آنجا می رسید.

ایست بازرسی چارلی: ۷ کیلومتر تا هتل فاصله دارد. اگر با مترو و اتوبوس بروید، حدود ۱۲ دقیقه و اگر تاکسی سوار شوید، تنها ۶ دقیقه طول می کشد تا به این ایست بازرسی برسید.

خیابان فردریش: از شما، ۶ کیلومتر دورتر است که با تاکسی تنها ۷ دقیقه ای و با اتوبوس و سپس مترو، ۱۳ دقیقه ای به این مکان می رسید.

موزه تاریخ طبیعی برلین:این موزه عجیب، ۹ کیلومتر تا هتل فاصله دارد. با ۸ دقیقه رانندگی یا ۱۳ دقیقه اتوبوس سواری، به آنجا خواهید رسید.

میدان گندارمن مارکت: ۳ کیلومتر است که با ماشین ۶ دقیقه و با مترو شما را ۱۳ دقیقه ای در این مکان پیاده می کند.

برج تلویزیون برلین: این برج، ۴۰۰ متر تا هتل فاصله دارد. ماشین ۶ دقیقه ای و اتوبوس حدود ۴ دقیقه ای، شما را در این محل پیاده می کند.

میدان الکساندر: این میدان، در ۶۰۰ متری هتل قرار دارد. ۴ دقیقه با تاکسی نیاز دارد تا به این مکان برسید.

فرودگاه برلین-تگل: ۴ کیلومتر است و با تاکسی ۲۵ دقیقه تا هتل راه خواهید داشت.

فرودگاه برلین شونفلد: ۱۷ کیلومتر است که با ماشین ۳۴ دقیقه زمان می برد تا از فرودگاه به هتل برسید.


منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web

معرفی هتل ویلا برونل پاریس | ۳ ستاره

هتل ویلا برونل پاریس | Villa Brunel Hotel Paris

ویلا برونل در چند قدمی طاق پیروزی و در قلب پاریس واقع شده است. در سال ۱۹۰ ساخته شده و دارای اتاق ۳۲ در ۶ طبقه می باشد، ایستگاه مترو تنها در ۲۵۰ متری هتل ویلا برونل پاریس Villa Brunel Hotel Paris است که دارای دسترسی مستقیم به Champs-Elysées و موزه لوور می باشد. همچنین تنها ۳۰۰ متر از ویلا برونل ایستگاه اتوبوس فرودگاهی فرانسه است که خدمات حمل و نقل را به هر دو فرودگاه پاریس شامل شارل دوگل (CDG) و اورلی ارائه می دهد. این هتل نیز صبحانه بوفه ای را ارائه می دهد و همچنین یک انتخاب عالی برای مسافران است که علاقه مند به کسب و کار، خرید و عاشقانه ها هستند. مجله  الی گشت ، خدمات رفاهی، تفریحی، موقعیت و فاصله هتل ویلا برونل را تا دیدنی های پاریس به تفصیل عنوان می کند.


خدمات رفاهی هتل ویلا برونل پاریس


این هتل دارای امکانات و خدماتی از جمله میز پذیرش ۲۴ ساعته می باشد. اگر به دنبال خدمات خشکشویی و اتوشویی هستید، در اختیارتان قرار خواهد می گیرد.  خدمات نگهبانی، تبدیل ارز و انبار چمدان از جمله خدمات و امکاناتی است که می توانید از میز پذیرش بخواهید. کارکنان هتل به زبان های فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی و انگلیسی صحبت می کنند. خدمات میز پذیرش بصورتی است که خیلی سریع فرآیند چک این شما را انجام می دهند. امکان استفاده از خدمات حمل و نقل فرودگاهی در نزدیکی هتل و از طریق حمل و نقل عمومی میسر است و روزنامه رایگان در لابی و وای فای رایگان نیز در بخش های عمومی به مانند اتاق ها و همچنین دستگاه فکس و فتوکپی با هزینه اضافی در اختیار شما خواهد بود. این هتل همچنین دارای آسانسور است ولی بدون پارکینگ می باشد با هزینه اضافی و خدمات نگهداری از کودکان نیز با پرداخت مبلغی در دسترس شماست. امکان ورود حیوانات خانگی به هتل با پرداخت مبلغی می باشد. ورود به هتل از ساعت ۱۴:۳۰ بعد از ظهر  تا ۱۲ شب می باشد و برای خروج، حتما باید تا قبل ساعت ۱۱ ظهر، اتاق خود را تحویل دهید.


امکانات تفریحی هتل ویلا برونل پاریس

یکی از امکانات تفریحی هتل این است که از کافه هتل با درخواست یک نوشیدنی خود را مهمان کنید و از فضا چشم انداز زیبای شهر لذت ببرید. علاوه بر این صبحانه بوفه در دسترس می باشد و هر روز صبح از ساعت ۶ صبح تا ۱۱:۰۰ صبحانه سرو می گردد.


امکانات اتاق های هتل

همه اتاق های هتل دارای اینترنت وای فای رایگان به همراه یخچال، اتو و میز اتو، روزنامه رایگان، گاوصندوق، قهوه و چای ساز، مبل های راحتی، دوش یا وان در حمام خصوصی و وسایل آرایشی-بهداشتی رایگان در همه اتاق های هتل قرار داده شده است. میز مطالعه به همراه دیگر امکاناتی مانند تهویه مطبوع، سیستم گرمایش، تلویزیون با شبکه های جهانی در اختیار شماست و نظافت اتاق ها روزانه انجام می شود. به هر حال اگر نیاز به تخت اضافه دارید می توانید آن را با پرداخت هزینه درخواست دهید. برای رزرو اتاق و یا دیدن عکس های بیشتر از آن، می توانید سری به قسمت رزرو هتل پاریس در سایت الی گشت بزنید.


انواع اتاق های هتل ویلا برونل پاریس

اتاق دبل کلاسیک: ۱۱ مترمربع متراژ داشته، یک تخت دو نفره بزرگ درون آن گذاشته شده است و دارای چشم انداز شهر و حمام خصوصی می باشد.

اتاق دبل سوپریور: ۲۰ مترمربع متراژ داشته، یک تخت دو نفره بزرگ درون آن گذاشته شده است و دارای چشم انداز شهر و حمام خصوصی می باشد.

اتاق دبل دولوکس: ۲۲ مترمربع متراژ داشته، یک تخت دو نفره بزرگ درون آن گذاشته شده است و دارای چشم انداز شهر و حمام خصوصی می باشد.

اتاق خانواده: ۲۷ مترمربع متراژ داشته، یک تخت دو نفره بزرگ و یک سوفا درون آن گذاشته شده است و دارای چشم انداز شهر و حمام خصوصی می باشد.


اصله تا جاذبه های معروف پاریس

تئاتر کمدی کامارتین : ۱ کیلومتر تا شما فاصله دارد. با ماشین تقریبا ۱۱ دقیقه راه خواهد بود.

اپرای گارنیر: تا شما، ۳ کیلومتر فاصله دارد. با تاکسی هم، در مدت ۱۱ دقیقه به این سالن تئاتر خواهید رسید.

موزه لوور: ۲ کیلومتر فاصله دارد.  با تاکسی تقریبا ۱۲ دقیقه این محل می رسید.

کلیسای نوتردام: ۴ کیلومتر می باشد که با تاکسی تقریبا ۱۴ دقیقه راه خواهید داشت.

برج ایفل: این برج تا شما ۴ کیلومتر فاصله داشته و با ۱۶ دقیقه رانندگی به این برج فلزی معروف خواهید رسید.

کلیسای سکره کر: ۲ کیلومتر دورتر است و با پای پیاده تقریبا ۲۶ دقیقه در راه خواهید بود.

اپرا باستیل: این سالن اپرا، ۶٫۸ کیلومتر دورتر بوده و با ماشین تقریبا ۲۰ دقیقه زمان می برد.

طاق پیروزی: ۸۰۰ متر تا شما فاصله دارد که پیاده می توانید ۱۱ دقیقه ای به این محل بروید.

فرودگاه پاریس اورلی:  ۶ کیلومتر است که از فرودگاه با ۲۲ دقیقه رانندگی به هتل خواهید رسید.

فرودگاه شارل دوگل پاریس: فرودگاه شارل دوگل، ۲۵ کیلومتر فاصله تا هتل دارد که با تاکسی، ۲۵ دقیقه تا هتل راه خواهید داشت


منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web

ماجراجویی متفاوت در برزیل

ماجراجویی در برزیل

امروز می خواهیم کمی مسیر ماجراجویی هایمان را تغییر دهیم و به سمت یکی از کشورهای قاره ی آمریکا برویم که در زیبایی و غنای طبیعی خود یکی از سرآمدترین های جهان است. امروز کوله های ماجراجوییمان را برمی داریم تا به برزیل، کشور کارناوال و ساحل برویم. بیشتر ملکه ی ذهن ما ماجراجوها و علاقه مندان این شده است که برزیل مسیری است که تنها برای ماجراجویی هایی از جنس آدرنالین مناسب است اما امروز می خواهیم مسیرهای زیبایی را در برزیل به شما نشان دهیم تا با پتانسیل های این کشور از پیش آشنا شوید


مقصد اولمان در برزیل، شهر سالوادور است. بسیاری از برزیلی ها این شهر را در فصل برگزاری کارناوال های مهیج و عجیب و غریب برای مسافرت انتخاب می کنند. سالوادور را می توان به عنوان نسخه ی کوچک تر و البته بادخیزتر شهر ریو دو ژانیرو به حساب آورد. یکی از جاذبه های اصلی شهر سالوادور، محله های رنگارنگی است که به سبک و سیاق معماری پرتغالی ها و البته اسپانایی ها ساخته شده است.


در این شهر، خط ساحلی زیبایی وجود دارد که فرهنگ سرشار از شادی مردمانش این شهر را تبدیل به یکی از نقاط توریستی برزیل می نماید. محلی های این شهر را می توان به عنوان یکی از صمیمی ترین و مهمان نوازترین افرادی در دنیا نامید که ممکن است با آن ها آشنا شوید. از نظر جغرافیای سالوادور در شمال شرقی دریای باهیا قرار گرفته است و با یک پرواز کوتاه می توانید ریو و سائو پائولو به این شهر رنگاوارنگ بروید.


بهترین چیزی که می توانید در این منطقه مشاهده کنید، تماشای فرهنگ پرطرفدار و ترکیبی آفریقایی و برزیلی است که مملو از صحنه های پر جنب و جوش و شب های سر زنده است. بعد از سالوادور به ال بونیتو بروید زیرا در مقایسه با کلان شهرهای برزیل که در همسایگی اش هستند بسیار کوچک است اما این کوچکی چیزی از زیبایی های ماجراجوی در آن کم نمی کند. به صورت کلی طبیعت دوستان و کسانی که به دنبال آرامش در سفرهای ماجراجویانه ی خود هستند، بی شک و به سرعت جذب این شهر زیبا می شوند.


دور تا دور ال بنیتو غارها و رودهای خروشان پر از ماهی قرار گرفته اند. تمامی هتل ها ، متل ها و اقامت گاه های شهر لیستی از موقعیت های مختلف غواصی را در اختیاز مهمانانشان قرار می دهند. هنگام سفر به ال بنتیو و تمامی نقاط کشور برزیل برای ماجراجویی، دوربین عکاسی خود را به هیچ عنوان فراموش نکنید تا بتوانید از صحنه های زیبا عکس بگیرید.


بعد از ال بنیتو، به پاراتی بروید. در واقع این شهر را توقف گاهی بین ریو و سائوپائولو می دانند. پاراتی همچون گپی است که میان این دو شهر شلوغ قرار گرفته است. دورتادور این شهر را کوه های مرتفع و سواحل زیبا در بر گرفته اند. معماری استعماری پرتغالی غنی که در پاراتی وجود دارد، ماجراجویی آرام را به شما هدیه می دهد. چشم اندازهای حومه ی پاراتی را برای برای صرف یک صبحانه لذیذ یه هیچ عنوان از دست ندهید.


ایها گراند، مقصد بعدی ماست. یکی از بهترین مناطق برزیلی که امکان ماجراجویی و گردشگری در آن زیاد است، ایها گراند است. یکی از نکات جالب و چالشی که در این شهر وجود دارد این است که در این شهر، اینترنت وجود ندارد! حتی مغازه های ایهاگراند، دکه های کوچکی هستند و هیچ دستگاه خودپرداز بانکی در آن دیده نمی شود. در عوض همه ی این غیبت تکنولوژی به عنوان عنوان یک ماجراجو می توان از دیدن آبشارهای فراوان، مناظر جنگلی و ساحل Lopes Mendes که یکی از زیباترین مناطق جهان است دیدن کرد.


بهترین راه برای گردش در جزیره سوار شدن قایق و بهترین غذاها برای خوردن کباب است. به عنوان یک ماجراجو که مسیرهای فراوانی در برزیل پیش رویمان است قول بدهید که این جزیره را ترک کنید زیرا ممکن است کل سفر را ول کنید و بخواهید تا مدتی طولانی در این شهر باقی بمانید.


ریو دو ژانیروی معروف را که فراموش نکرده اید؟ اصلا امکان ندارد که به این کشور بیایید و به ریودوژانیرو نروید. این شهر نماد و سمبل فرهنگی برزیلی ها است. ریو دو ژانیرو شهری است که از بس که معروف است، بسیاری آرزوی دیدنش را دارند. فعالیت ها و جاذبه هایی که در ریودوژانیرو قرار دارد بسیار شگفت انگیز است. از کوه های Sugarloaf بالا بروید تا منظره ای بی نظیر از شهر را زیر پایتان ببینید.


حتی می توانید پیاده یا با اتوبوس به بالای مجسمه رستگاری مسیح معروف بالا بروید. فلوریانوپلیس را خیلی ها ممکن است نشناسند ولی این شهر مقصد بعدی ماجراجویی ماست. این شهر محبوب ترین مقصد گردشگری بین کسانی است که مثل ما ماجراجو هستند و تصمیم دارند که با کوله پشتی در برزیل سفر کنند. فلوریانوپلیس توانسته بسیاری از بازدید کنندگانش را به نحوی وسوسه کند که مدت اقامت خود در این شهر حتی تمدید کنند، این را تجربه ی ماجراجویان و گردشگران دیگر می گوید. فلوریانوپلیس پر از فعالیت های عجیب و غریب و هیجان انگیز است که مسافران فصلی را سرگرم می کند.


فلوریانوپلیس به غذاهای دریاییش بسیار شهرت دارد. درون این شهر گالری های دائمی هنری همیشه برپا است و می تواند شما را به یک ماجراجوی هنردوست تبدیل نماید. کارناوال های دیدنی این شهر را به هیچ عنوان از دست ندهید. این کارناوال در طول هفته های ماه فوریه هر سال برگزار می شود. سائو سباستیانو را می توان به عنوان آخرین مقصدمان معرفی نماییم. منطقه ای بسیار دنج و خلوت که با یک اتوبوس سواری کوتاه از حومه ی سائو پائولو می توان به آن رسید.


سائو سباستیانو محلی فوق العاده برای سپری کردن آخر هفته ها است. موج سواران و علاقه مندان به معماری دوران استعمار و پرتغالی نیز عاشق این شهر می شوند. بی شک در هنگام ماجراجوییتان در این شهر با ساختمان هایی روبرو می شود که زمان ساختشان به صدها سال پیش و دوران استعمار بر می گردد. دراین شهر سواحل بسیاری برای گشت زدن وجود دارد، استفاده کنید و کمی گرد و خاک هیجان های ماجراجویی را از تنتان بریزید.


منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web

۱۰ مورد از زیباترین شهرهای کشور کرواسی

زیباترین شهرهای کرواسی

در روزهایی نه چندان دور کشور کرواسی برای مردم جهان ناشاخته بود. کرواسی بین بالکان و اروپای مرکزی قرار دارد و تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است که می توان آثار به جا مانده از آن را در زیباترین شهرهای کرواسی مشاهده کرد. امروزه این کشور با طبیعت فوق العاده و دیدنی های تمام نشدنی تاریخی اش به آرامش رسیده و تبدیل به یکی از فعال ترین کشورهای جهان در صنعت گردشگری شده است که هر سال میزبان جمعیت زیادی از علاقه مندان سراسر جهان است. برای سفری کوتاه به زیباترین شهرهای کرواسی با الی گشت همراه باشید


موتووان |  Motovun

قصر تاریخی قرون وسطی Motovun همانند یک جواهر در میان دریایی از مزارع طلایی زیتون  و جنگل های پر از قارچ های جنگلی می درخشد. این شهر اغلب به عنوان زیباترین شهر کرواسی شناخته می شود، این مرکز کوهستانی در قرن دهم میلادی بر روی ویرانه های قدیمی شهر Kastelijer ساخته شد و از آن زمان تا امروزبه تماشای دره های پرپیچ و خم  رودخانه میرنا نشسته است. امروزه این شهر آثاری پاک نشدنی فرهنگ ایتالیایی را در کنار ویژگی های اسلاو ها در کنار هم دارد. رایحه  قارچ های سرخ کرده و پیتزا در میان قلعه های قدیمی پیچیده است. زبان مردم آن نیز لحجه ای از زبان لاتین را دارد.

کرسولا | Korcula
این شهر تاریخی که یکی از زیباترین شهرهای کرواسی است در  جنوب دالماسی در یک شبه‌ جزیره‌ کوچک قرار دارد. سراسر اطراف آن را برج ‌ها و دیوارهای قرون وسطایی در بر گرفته ‌اند. ورود ماشین به این منطقه ممنوع است. خیابان ‌ها و کوچه ‌های سنگی این شهر زیبا، طرح چپ و راست دارند تا در برابر وزش باد حفظ شوند. این شهر پر از بناهای سنگی قدیمی است که اصلی ‌ترین آن خانه‌ مارکوپولو است که می‌گویند محل تولد این جهانگرد در قرن سیزدهم بوده است. یک رقص محلی هم به نام رقص شمشیر moreška، شب‌ های تابستان خارج از دیوارهای شهر برای گردشگران اجرا می ‌شود. اگر در شهر اسپلیت اقامت دارید هر روز می توانید با کاتامرن به این شهر سفر کنید. در فصل تابستان از دوبروونیک نیز به این منطقه سرویس وجود دارد.

زادار | Zadar
در پشت دیوارهای بلند مدرن و خوشه ای از قایق بادبانی سفید درخشان، شهر قدیم زادار با شکوه فراوان به زندگی خود در دریای آدریاتیک ادامه می دهد. این مورد از زیباترین شهرهای کرواسی مخلوطی از طعم ها و عطرهای متفاوت است. در لایه لایه شهر زادار می توانید مقطع متفاوتی از تاریخ را مشاهده کنید که در سنگ های مرمر خیابان ها و میدان های آن به یکدیگر پیوسته اند. زادار شهرت خود را مدیون خرابه هایی مربوط به رومیان است. شهرت ۳ هزار ساله این نوار ساحلی ناخودآگاه گردشگران را به خود جلب می کند. قلب شهر، شهر قدیمی آن است که جاذبه های دیدنی فوق العاده ای از جمله ویرانه های رومی، معماری قرون وسطایی و کلیساهای قدیمی را در خود جای داده است.

دوبرونیک | Dubrovnik
دوبرونیک به مروارید کرواسی شهرت دارد. این شهر زیباتر از آن چیزی است که شما تصورش را می کنید، بندری در کنار دریای آدریاتیک که سریال پر طرفدار بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) در آن فیلم برداری شده است. جاذبه های دوبرونیک محدود به زیبایی های طبیعی نمی شود، با تاریخ کهنی که دارد برای علاقه مندان به آثار باستانی نیز می تواند یک مقصد گردشگری فوق العاده باشد. هر ساله توریست های زیادی از سراسر جهان دوبرونیک را برای سپری کردن تعطیلاتی رویایی انتخاب می کنند. شهر دوبروونیک در سال ۱۹۷۹ میلادی، به فهرست میراث جهانی یونسکو پیوست. شهر مملو از کلیساهای باروک و توریست های کنجکاو است که در پیاده رو های مرمری خیابان های آن می گردند. هیچ سفری به کرواسی بدون بازدید از دوبرونیک کامل نیست، زیرا این شهر شیک پر از کافی شاپ های باکلاس و رستوران های شیک است.

تروگیر | Trogir
شهر تروگیر در فاصله یک ساعتی از اسپلیت قرار دارد و در لیست بلندبالای زیباترین شهرهای جای می گیرد.  این شهر در ساحل دریای آدریاتیک و منطقه دالماتیا (Dalmatia) قرار گرفته است و تمامی مرکز شهر قدیمی آن در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. قدم زدن میان کوچه های باریک و قرون وسطی و گم شدن در آن ها بهترین قسمت دیدن شهر می باشد. اگر می خواهید با منظره فوق العاده ای مواجه شوید می توانید بلیط ۲۵ کونا قلعه شهر تروگیر را خریداری کرده و از چشم انداز بی نظیر بالای آن بهره مند شوید.

پولا | Pula
قدمت شهر پولا به ۳۰۰۰ سال پیش باز می گردد و بازمانده های حکومت رومیان در آن دیده می شوند. استادیوم دو هزار ساله پولا شباهت بسیاری بخ کولوسئوم رم ایتالیا دارد و می توان آن را جاذبه اصلی شهر نامید. کولوسئوم پولا ظرفیت ۲۰۰۰۰ تماشاچی را دارد که در زمان پادشاهی رومیان محل مبارزه گلادیاتورها و سالن اجتماعات مردم شهر بوده است. خیابان های آن سراسر سنگ فرش شده و بافت قدیمی آن شکل باستانی خود را کاملا حفظ کرده است. در کنار هم قرار دادن این عوامل سبب شده هر سال گردشگران زیادی به تماشای این مورد از زیباترین شهرهای کرواسی بیایند. تماشای غروب خورشید در دریای پولا به حدی زیبا است که همیشه در ذهن انسان حک خواهد شد.

زلاتنی رات | Zlatni Rat Beach
زلاتنی رات به معنای شاخ طلایی است و نماد آبتل شنی غیرعادی با سواحل ماسه ای سفید و آب های فیروزه ای است که ۳۶۰ درجه نمای اقیانوس از آن پیداست. اطراف آن پر از کاج زار است و در این آب ها می توانید انواع ورزش های آبی را انجام دهید. اگر از استراحت روی شن ها خسته شدید، می توانید در میان کاج زارها گردش کنید. زلاتنی رات ساحلی است پاکیزه، سنگ ریزه ای که توسط گردشگران برای چشم انداز زیبا و خط ساحلی متغیرش شهرت یافته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web

متا تگ های html در سئو چیست؟


متا تگ ها از ابتدایی ترین مباحث در بحث سئو هستند و می توانند تاثیر مستقیم هم خوب هم بد روی سئوی سایت شما بگذارند متاتگ ها کدهای html هستند که در ابتدای کدنویسی صفحات به کار برده می شوند. فکر میکنم بد نباشد در این مقاله به بررسی و معرفی متا تگ های html در سئو بپردازیم.

انواع متا تگ:

متا تگ های مهم :

این متا تگ ها لازم است که در هر صفحه باشند و این لیست مختصری از مهمترین تگ های html است که می توانید آنها را بررسی کنید.

متاتگ نوع محتوا:

تگ charset ضروری می باشد و درمجموعه کاراکتر برای هر صفحه را مشخص می کند و درحال حاضر باید در صفحات شما وجود داشته باشد نداشتن این تگ بر نمایش صفحه ی شما در مرورگر تاثیر دارد و نوشته ها به درستی نمایش داده نمی شوند.

و برنامه نویس ها باید این متای ضروری را در صفحات استفاده کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

در زیر دو نمونه از این متاتگ را مشاهده می کنید


<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=utf-8″ />


<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=unicode”>


متا تگ عنوان:

اگر تگ عنوان با کلمه meta شروع نشد استفاده از تگ بی فایده می شود و حاوی اطلاعات بسیار مهم مثل عنوان صفحه می باشد که بسیار برای موتورهای جستجو حائز اهمیت است و استفاده ی درست از آن می تواند تاثیر عالی بر روی سئوی وبسایت شما بذارد.


متا تگ توضیحات:

این متا تگ هم به طور عمومی استفاده می شود و و توضیحات صفحه ی شما را شامل می شود که در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می شود.متا تگ توضیحات در رتبه بندی تاثیری ندارد اما می تواند به جذب مخاطبان از طریق نتایج جستجو برای ورود به وبسایت ما می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.


حداکثر طول آن برای نمایش در نتایج جستجو ۱۶۰ حرف می باشد زیرا بیشتر از این مقدار در نتایج نشان داده نمی شود. بنابراین سعی کنید از این متا تگ به خوبی و بصورت جذاب از آن استفاده کنید زیرا راهی برای ورود کاربران به سایت شما می باشد.


متا تگ viewport :

استفاده از این تگ می تواند یک تجربه ی خوب برای کاربران موبایلی شما باشد و کاربران شما متناسب با اندازه ی صفحه ی موبایل خود می توانند سایت شما را مشاهده کنند و نداشتن این متا می تواند حس بدی را به کاربر انتقال دهد.

مثالی از این متا تگ:


<meta name=viewport content=”width=device-width, initial-scale=1″>


متا تگ های کم اهمیت:

بسیاری از سایت ها در شرایط خاص از این متا تگ ها استفاده می کنند و استفاده از آنها به طور ۱۰۰ درصد توصیه یا اجبار نشده است.


متا تگ robots :

یکی از تصورات اشتباه این است که شما باید حتما متا تگ روبات را داشته باشید.


به بیان روشن تر:

از لحاظ نمایه سازی و لینک های موجود در صفحات ، اگر متا تگ روبات را ندارید ، از آن به عنوان شاخص استفاده کنید. این تنها اگر شما می خواهید به تغییر یکی از این دو دستور که شما نیاز به اضافه کردن متا روبات دارید.


بنابراین، اگر شما می خواهید صفحه ای از سایت ایندکس نشود از NOINDEX استفاده کنید. و زمانی که می خواهید لینک های موجود در صفحه دنبال شود می توانید تنها تگ زیر را اضافه کنید.


 


<meta name=”robots” content=”noindex” />


متا تگ زبان(language) :

تنها علت استفاده از این تگ زمانی هست که اگر شما وبسایتی در سطح بین المللی دارید و نیاز به اعلام زبان اصلی مورد استفاده در صفحاتش دارید می توان از این تگ استفاده کرد.


مثال:


<html lang=”en”> …</html>


متا تگ موقعیت جغرافیایی :

آخرین اطلاعاتی در مورد این متا تگ html شنیده شده، این متا تگ ها توسط موتور جستجوی بینگ حمایت می شوند نه گوگل.این متا تگ شامل ۳ بخش نام جغرافیایی، موقعیت و منطقه می شود.


مثال :


<META NAME=”geo.position” CONTENT=”latitude; longitude”>


 


<META NAME=”geo.placename” CONTENT=”Place Name”>


 


<META NAME=”geo.region” CONTENT=”Country Subdivision Code”>


 


متا تگ کلمات کلیدی :

این متا تگ زمانی برای موتورهای جستجویی مانند گوگل بسیار مهم بود ولی الان دیگه مهم نیست ولی بود یا نبود آن در صفحات مشکلی به وجود نمی آورد اگر در صفحات این تگ html را دارید نیازی به حذف آن نیست.


متا تگ Refresh :

این تگ رای تغییر مسیر صفحات است و نباید از آن استفاده شود و شما برای تغییر مسیر صفحه ی خود باید از روش ۳۰۱ سمت سرور استفاده کنید.


مثال:


meta http-equiv=”refresh” content=”…;url=…” />


متا تگ تایید سایت:

از این متا برای زمانی که شما بخواهید از نرم افزارهای تحت وب برای سایت خود تاییدیه بگیرید کد html مخصوص به آنها را در داخل صفحه ی مورد نظر خود قرار دهید.


 


متا تگ های بی اهمیت :

این متا کدها هیچ گونه تاثیر بدی ندارد فقط می تواند اتلاف فضا برای شما داشته باشند و سرعت سایت شما را کاهش دهند.


 


متا تگ نویسنده :

این تگ برای نویسنده ی صفحه استفاده می شود و وجود آن در صفحه اهمیت ندارد.


متا تگ Revisit after :

این کد به ربات دستور می دهد بعد از مدتی دوباره به صفحه موردنظر برگردد ولی در اصل این متا کد برای موتورهای جستجو اهمیتی ندارد.


متا تگ تاریخ/انقضا :

از این تگ برای زمانی که صفحه ی شما دارای تاریخ است و می خواهید برای آن تاریخ انقضا قرار دهید و صفحه بعد از مدتی بی اعتبار می شود ولی بهتر اینه که شما صفحه را پس از مدت زمان استفاده حذف کنید.


متا تگ چکیده :

این کد چکیده ای از محتوا را به طور عمده توسط برخی حرفه ای های مدرس آموزش استفاده می شود.


متا تگ کنترل کش :

از آن برچسب جهت کنترل زمان استفاده می کنند اغلب یک صفحه در مرورگر ذخیره شده تا در دفعات بعدی مراجه به سرعت سایت برایش باز شود.


متا تگ نوع منبع :

نوع منابع در صفحه را مشخص می کند و مانند سندی ذخیره شده در صفحه نشان داده می شود که در زمان شما برای نمایش آن صرفه جویی می شود.




۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
nopa web

۴ روش استفاده از رسانه های اجتماعی برای خدمت به مشتریان


بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی استفاده از رسانه های اجتماعی را عضوی جدانشدنی میدانند پس چگونه می توان با استفاده از آن کسب و کار خودمان را گسترش بدهیم؟ در ادامه ۴ روش خدمت به مشتریان را با این روش خواهیم گفت.

بسیاری از کسب و کارهای امروزی در بحث استفاده از رسانه های اجتماعی زمانی که می خواهند خدماتی ارائه کنند بسیار ضعیف عمل می کنند.آنچه که بعضی از کسب و کارهای موفق به ان رسیده اند این است که فکر می کنند رسانه های اجتماعی منسوخ شده اند و این طرز فکر بسیار اشتباه است.


مشتریان با استفاده از رسانه های اجتماعی می توانند نظرات و شکایات دیگران را نسبت به محصولات یا خدمات مشاهده و راهنمایی کسب نمایند.


۱-رسیدگی به شکایات:

برای محبوب شدن نا تجاری خود در رسانه های اجتماعی این نکته را باید مورد توجه قرار دهیم که از اولویت دادن رسیدگی به شکایت مشتریان صرف نظر نکنیم و در سریع ترین زمان ممکن به نیاز و شکایت انها رسیدگی کنیم چرا که نادیده گرفتن آن می تواند به محبوبیت کسب و کار شما ضربه ی بزرگی بزند و برند شما بدنام شود.


۲-تعامل بیشتر با مشتریان برای ایجاد وفاداری به برند ما:

باید از منتشر کرن مطالب پیش پا افتاده وغیرکاربردی در رسانه های اجتماعی پرهیز کنیم چون می تواند مشتریان را تحت تاثیر قرار داده و انها خسته شوند.و از شبکه های اجتماعی معروفی مانند توییتر و فیسبوک استفاده کنیم و با کاربران خود تعامل دوطرفه داشته باشیم با تمرکز بر روی این روش می توانید از رقبای خود جلو بزنید.هدف شما از فعالیت در رسانه اجتماعی ایجاد مبادله بین شما و مشتریانتان باشد.


اما چگونه به این هدف دست پیدا کنیم؟


راه حل:


از تصاویر طنز ، نظرات شوخ، و اخبار مهم در زمینه کاری خودتان که با ارزش باشد تا بتوان کاربر را درگیر کرد و همین باعث ایجاد یک بحث خواهد شد.


۳-آموزش به مشتریان خود:

 بصورت انلاین در شبکه های اجتماعی حاضر شوید و به انها اموزش دهید این روش یرای شما می تواند برای شما درامدزا باشد و حس خوبی را به مشتری منتقل کند و میزان رضایت مشتریان شما بالا خواهد رفت.


به عنوان مثال:

وبسایت Lens.com با ایجاد یک بخش به عنوان پرسش و پاسخ مشترک بین مشتریان ،نگرانی و گمراهی انان را برای خرید لنز را به حداق رسانده و همین رضایتمندی مشتری را بالا برده است و در زمان مشتری برای کسب اطلاعات بیشتر صرفه جویی شده است.


بنابراین رسانه های اجتماعی به عنوان یک ابزار آموزش مشتری محور می تواند کمک شایانی به وفاداری مشتریان به برند شما کند.


۴-توجه به پیشنهادات مشتری:

شما بعد از اینکه متوجه شکایت مشتری شدید باید به دنبال راه حلی برای حل کردن موضوع باشید و این کار باعث ایجاد حس امنیت و اعتماد برای مشتری و از همه مهمتر ما با تمرکز بر روی اون مشکل و رفع آن می توانیم توجه مشتریان بیشتری را به کسب و کار خود جلب کنیم.


تطبیق دادن کسب و کار خودمان با پیشنهادات مشتری میزان تکرار شکایت و حل مسائل طولانی مدت کاهش می یابد.و زمانی که کاربران جدیدی وارد سیستم کسب و کار ما میشوند چیزی بیش از انتظار خود را می بینند.


انواع رسانه های اجتماعی:

رسانه های اجتماعی تجربیات شخصی

رسانه های اجتماعی نقد و بررسی

رسانه های اجتماعی محتوا محور

رسانه های اجتماعی پادکست(مصاحبه ها)

رسانه های اجتماعی وبلاگی

رسانه های اجتماعی نظردهی

رسانه های اجتماعی شبکه های تخصصی

رسانه های اجتماعی خبری

رسانه های اجتماعی اشتراک گذاری ویدئو

رسانه های اجتماعی اشتراک عکس

در عصر رسانه های اجتماعی یکی از بهترین راه های افزایش تجربه ی مشتریانمان استفاده از ابزار رسانه ی اجتماعی است.روشهای بسیاری برای بهره بردن از رسانه های اجتماعی به عنوان کانال ارتباط در دسترس شما وجود دارد مهم اینجاست که چگونه می توانید از آن بیشترین نفع را به سود خود ببرید.


نتیجه گیری:


اگر کسب و کار پایدار و موفقی را می خواهید باید از کانال های مختلف بازاریابی ندرن استفاده کنید که رسانه های اجتماعی یکی از آنها است و می توانید با برنامه ریزی درست از آن به بهترین شکل ممکن کسب و کار خودتان را گسترش دهید و نیازهای مشتریان خود را رفع و تجربه ی بهتری را به آنها القا دهید پس شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web

آنالیز آنلاین سئو سایت با اپلیکشن جت سئو


اگر صاحب سایتی هستید و مدت زمان زیادی از فعالیت آن گذشته و می خواهید سئو سایت خود را به صورت اجمالی بررسی کنید اپلیکشن جت سئو که طراحی و ساخت ان توسط تیم وب ۲۴ انجام شده  که گزارش جامعی از آنالیز آنلاین سئو سایت شما ارائه می دهد.

مزایای اپلیکشن جت سئو:

-مشاهده ی مشکلات سئو سایت شما


-مقایسه وبسایت شما با رقبای دیگر


-انالیز و بررسی و نمایش کلمات کلیدی


-مشاهده تغییر جایگاه رتبه کلمات کلیدی


معرفی بخش های اپلیکشن:

-رتبه بندی:

از منوی سمت چپ با ورود به این بخش شما ادرس سایت خود را برای انالیز کلمات کلیدی وارد کنید و منتظر بمانید تا سایت در نرم افزار ثبت شود سپس کلمات کلیدی مرتبط به سایت مورد نظر را وارد کنید و در ادامه از شما خواسته می شود اگر سایت رقیبی را می شناسید وارد کنید در غیر اینصورت کار را ادامه دهید تا اطلاعات ثبت شو سپس بعد از کمی انتظار کلمه کلیدی و رتبه آن برای شما نشان داده می شود.


-تحلیل سایت:

بخش تحلیل وبسایت که بخش اصلی آنالیز آنلاین سئو سایت می باشد اطلاعات کاملی از وضعیت سئو وبسایت،سرعت  به شما می دهد;


-سئو:

این بخش که دارای ۵ بخش می باشد و اطلاعات کاملی از سئو وبسایت در اختیار شما قرار می دهد.


-سئو پایه:

گزارشی از تگ عنوان و توضیحات و بهینه بودن تصاویر را به شما ارائه می دهد.


-محتوای صفحه:

محتوای صفحه را از لحاظ متا تگ های h و چگالی کلمات کلیدی عنوان سایت را نشان میدهد.


-لینک ها:

این بخش که خیلی حیاتی می باشد و آماری از اعتبار دامنه ، لینک های شکسته ، لینک داخلی و خارجی را به نمایش می گذارد.


-دیگر موارد:

اگر سایت مور نظر شما دارای نقشه سایت ، فایل robots.txt و گوگل انالیتیکس باشد دراین بخش قابل مشاهده است.


-کلمات کلیدی اصلی:

کلیدواژه های اصلی که تمرکز بیشتری روی انها شکل گرفته را برای شما نشان می دهد.


کارایی:

در این بخش برخی فعالیت ها مانند شبکه های اجتماعی ، سرعت سایت و رعایت کردن فاکتورهای ساختاری سئو را به شما نمایش می دهد.


-نتایج عملکرد:

اندازه حجم صفحه و بررسی عوامل سرعت سایت مثل بهینه بودن کدهای سایت را در اختیار شما قرار می دهد.


-نتایج ui:

سایت از نظر رابط کاربری مورد بررسی قرار می گیرد اطلاعاتی مثل اندازه فونت و عدم استفاده از iframe  و  flash را در معرض دید کاربر قرار می دهد.


-نتایج اجتماعی:

میزان فعالیت وبسایت در شبکه های اجتماعی و محبوب بودن را بررسی و به صورت گزارشی مختصر ارائه می دهد.


-نتایج امنیتی:

از نظر فاکتورهای امنیتی مثل گواهی ssl بروز بودن سایت و رفع باگ ها اطلاعات خوبی را نشان می دهد.


اطلاعات سایت:

-توضیحات سایت:

این قسمت عنوان و توضیحات سایت شمار را نشان می دهد.


-بررسی اجمالی سایت:

اطلاعات خوبی مربوط به ارزش سایت شما ،سرعت بارگزاری و بازدید روزانه و… را به شما نشان می دهد.


-بازدید روزانه بر اساس کشور:

میزان بازدید روزانه بر اساس کشور شما را نمایش می دهد.


-برترین کلمات کلیدی در جستجو:

بهترین کلمات کلیدی که از انها ورودی می گیرید را برای شما


 -زمان بارگزاری :

این قسمت مدت زمان بارگزاری سایت شما را نمایش می دهد که هر چه کمتر باشد بهتر است


-تعداد پیوندها:

تعدا بک لینک های شمارا نشان میدهد.


-اطلاعات فناوری:

ای پی،سرور dns و نوع  سرور شما را نشان می دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web

سیستم مدیریت محتوا(cms) چیست؟


ایا می خواهید با سیستم های مدیریت محتوا اشنایی پیدا کنید؟ نمی دانید بهترین سیستم مدیریت محتوا چیست؟ در این مقاله شما را با سیستم مدیریت محتوا آشنا خواهیم کرد و انواع سیستم مدیریت محتوا را برای شما معرفی خواهیم کرد پس تا اخر با ما همراه باشید.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

در ابتدا باید بگوییم سایت های زیادی هر روز ساخته می شوند و صفحات فراوانی تولید می شوند 

آیا همه ی انها طراح سایت هستند؟ 

آیا هزینه های زیادی برای ساخت وبسایت متقبل شده اند؟

در جواب باید بگم خیر


روز به روز صنعت جهانی وب رو به پیشرفت بوده و این پیشرفت در جهت راحتی کاربران اینترنتی بوده خوب چند سالی میشه سایت سازها با به بیان دیگر سیستم های مدیریت محتوا رشد و پیشرفت کرده اند.


اما سیستم مدیریت محتوا یا (cms (Content management system  نوعی نرم افزار پایه می باشد که شما می توانید محتوای خود را وارد کنید و ان را سازماندهی، ویرایش و یا حذف کنید.براحتی سایتی بسازید و برای داشتن سایت حرفه ای تر می توانید بسته به نیاز خود امکاناتی را به اسانی به سایت خود اضافه کنید.


فرض کنیم می خواهید سایت شما سیستم عضویت پیشرفته ویژه کاربران داشته باشد می توانید با نصب افزونه (پلاگین) مورد نیاز یک سیستم عضویت داشته باشید شما با سیستم مدیریت محتوا می توانید سایت خود را به اسانی مدیریت کنید.


مزایای سیستم مدیریت محتوا:

هزینه بسیار پایین راه اندازی

بروزرسانی سیستم و رفع باگ های نسخه های قبلی

امکانات فراوان (بستگی به نوع سیستم مدیریت محتوا دارد)

انعطاف پذیری (بستگی به نوع سیستم مدیریت محتوا دارد)

استفاده و مدیریت اسان

انواع سیستم مدیریت محتوا:

این نوع سیستم ها در حال حاضر بسیار زیاد شده اند و هر کدام برای یک کاری مناسب می باشند و مزایا و معایب خاص خود را دارند در ادامه شما را با معروف ترین سیستم های مدیریت محتوا اشنا خواهیم کرد;


وردپرس:

سیستم مدیریت محتوای ورپرس که چندسالی میشه به شدت روبه رشد بوده و از مزیتهای خوب این سیستم انتشار نسخه های بروز شده است و باگ نسخه قبلی در نسخه اپدیت شده رفع خواهد شد. 


اما یک ویژگی مهم این سیستم مدیریت محتوا نزدیک به ۵۰۰۰۰ پلاگین متنوع را دارا می باشد و دارای پوسته های قدرتمندی با امکانات فراوان می باشد. 

و ازهمه مهمتر پشتیبانی این سیستم در ایران بسیار قدرتمند می باشد و در صورت هر گونه مشکل می توانید براحتی با شرکت در انجمن های پشتیبانی مشکل را رفع کنید.


جوملا:

سیستم جوملا هم یکی از پرطرفدارترین سیستم های مدیریت محتوایی هست که سال های اخیر کاربران فراوانی را به سمت خود کشیده اولین انتشار این سیستم در سال ۲۰۰۵ اتفاق افتاد که بیش از ۲٫۵ میلیون بار دانلود شد و افتخارات زیادی را کسب کرده ولی از معایب ان بروزرسانی دیر به دیر این سیستم مدیریت محتوا می باشد و اخیرا باگ های زیادی در ان دیده شده که این خود جای بحث دارد.


دروپال:

پروژه ساخت این سیستم در سال ۱۹۹۹ شروع شد و در سال ۲۰۰۱ راه اندازی شد این سیستم مدیریت محتوا سرانجام در سال ۲۰۰۵ با شروع کنفرانس ها شروع به فعالیت کرد و تا به امروز کاربران مورد علاقه ای را جذب خود کرده است این سیستم کمی پیچیده تر از دو سیستم دیگر می باشد و انعطاف پذیری کمتری دارد اما پشتیبانی نسبتا خوبی در ایران برایش وجود دارد.


هترین سیستم مدیریت محتوا چیست؟

پاسخ به این سوال کمی سخت خواهد بود که واقعا بهترین سیستم مدیریت محتوا کدام است اما باید نیازهای خود را بسنجیم و ببینیم ما در چه حوزه ای با چه امکانات و گستردگی قصد حضور در فضای کسب و کارهای انلاین را خواهیم داشت هر کدام از این سیستم ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و هر کدام به سرعت در حال پیشرفت هستند باید بسته به نیاز خود هر کدام را بررسی و بسنجیم تا بتوانیم بهترین سیستم را انتخاب کنیم.


نتیجه گیری:


ما در این مقاله سعی کردیم محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا را به شما معرفی کنیم اما سیستم های مدیریت محتوا زیادی هستند که فروشگاه ساز هستند و مخصوص ساخت فروشگاه با امکانات زیاد هستند که در پست های بعدی انها را هم معرفی خواهیم کرد.


اما این سیستم ها هم می توانند در وهله ی اول برای کسانی که وبلاگ نویس هستند مناسب باشد و حتی می توان فروشگاه های قابل قبول با امکانات متنوع ساخت اما این بسته به نیاز و سلیقه ی شما خواهد بود که کدام سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web