وبلاگی در موضوعات مختلف اموزشی

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

باغ چشمه بلقیس، باغی سرسبز در استان کهکیلویه و بویراحمد

باغ چشمه بلقیس در استان چهارمحال و بختیاری

بدون شک یکی از دل انگیز ترین جاذبه های طبیعی، باغ های سرسبز و جذابند باغ هایی که امکان ندارد طبیعت دوست باشید و عاشق آن ها نشوید. در شهرهای ایران باغ های تماشایی زیادی هست که تجربه ای ناب از بودن در آغوش طبیعت را برایتان فراهم می کنند. یکی از باغ های چشم نواز ایران در استان کهکیلویه و بویراحمد جای دارد، باغ چشمه بلقیس، باغی مملوء از چشم اندازهای طبیعی و دیدنی. می خواهیم درباره ویژگی های باغ چشمه بلقیس حرف بزنیم


برای بازدید از باغ چشمه بلقیس باید به جاده چرام- گچساران بروید، همین که به ۴ کیلومتری شهر چرام برسید درختان سرسبز باغ چشمه بلقیس نظرتان را جلب می کنند، باغی که مطمئنا در لیست محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان کهگلویه و بویراحمد قرار دارد و با اینکه شناخت چندانی از قدمت آن وجود ندارد اما باغ فعلی به اوایل دوره پهلوی برمی گردد. به نظر بعضی ها اینکه این باغ به اسم چشمه بلقیس نامگذاری شده به این دلیل است که بلقیس در اساطیر ایرانی سمبل زیبایی ست. اگر پای صحبت برخی از اهالی چرام بنشینید قدمت این باغ را متعلق به زمان ساسانیان می دانند و دلیلی که باعث شده نام آن را بلقیس بگذارند این است که زنی به اسم بلقیس بانی ساخت آن بوده است.


در سال های قبل از ۱۳۲۳ اینجا بیشه زاری مملوء از درختان بید و زبان گنجشک بود اما در این سال با ساخت و سازهایی که بر روی آن انجام شد باغ به شکل امروزی اش تبدیل شد. اول همه ی درختان بید و علفزارهای هرز باغ پاکسازی شدند و چشمه سارهای پراکنده ای که در سرتاسر باغ در جریان بودند به کمک لوله گذاری هدایت شده و جویبارهایی روان به وجود آمدند. باغ پوششی از سنگ فرش به خود گرفت و درختان زینتی و زیبایی در جای جای آن کاشته شد تا جذابیت باغ را دوچندان شود. رشد این درختان زینتی نمایی جذاب به باغ داد و خیلی زود باغ تبدیل شد به جایی خیال انگیز و تماشایی. گودال وسط باغ تبدیل به حوضی شد که هوا را خنک و طراوت بخش می کرد. در زمان تبدیل این گودال به حوض، بقایایی از دل زمین کشف شد که نشان می داد اینجا در گذشته هم حوضی بوده است. در سال ۱۳۳۶ دیگر باغ مدرن و سرسبز کامل و به جایی عالی برای گشت و گذار خانواده ها تبدیل شد تا اینکه بعد از گذشت حدود ۶۰ سال و در سال ۱۳۹۳ باغ دوباره مورد مرمت و نوسازی قرار گرفت. این بار نوبت استفاده از تجهیزات مصنوعی بود تا شکل و شمایل باغ جذاب تر شود. آبشارهای مصنوعی، پل های شیشه ای و همینطور سکوهایی برای اسکان مسافران جلوه ای زیبا و بی بدیل برای باغ به وجود آوردند. در جای جای باغ آلاچیق هایی  را می بینید که می توانید برای فرار از گرمای آفتاب به زیر سایبان آن ها بروید.


باغ چشمه بلقیس حدود ۵۵۴۰۲ کیلومتر مربع مساحت دارد، در قسمت شمال غربی چشمتان به برجی استوانه ای می افتد که ۱۵ متر ارتفاع و ۷ متر قطر دارد. در قسمت شرقی باغ، صخره ای بزرگ با ارتفاع ۲۰ متر وجود دارد که درست در محل آبشار مصنوعی باغ است. صدای جوش و خروش این آبشار مصنوعی حسی رویایی از بودن در طبیعت را به وجود می آورد و از طرفی قطرات و ذرات آب پراکنده در هوا، خنکای لذت بخشی را به وجود آورده است. حوض وسط باغ دایره ای به شعاع ۱۰ متر و عمق ۵/۱ متر است که دو ورودی و یک خروجی دارد درست در وسط حوض، دایره ای هست که چند درخت در آن به چشم می خورد. درختان باغ چشمه بلقیس دو نوع اند یکی درختان میوه مثل سیب، گلابی و گردو و دیگری درختانی که جنبه ی زیبایی دارند و برای جذابی و زیبایی بیشتر باغ کاسته شده اند و آبیاری آن ها به وسیله چشمه های اصلی و فرعی انجام می شود. در این چشمه ها که در جویبارهای کوچک و بزرگ در جریانند برای کنترل آب، لوله هایی تعبیه شده است. جوی بزرگ باغ در ادامه به جوی های کوچکتری تقسیم می شود که وارد حوض مرکزی می شوند و پس از خروج از حوض، منتهی به شالیزارهای چرام و سد شهر می شوند.


این باغ با امکانات خوبی که دارد محیطی زیبا و راحت را برای گشت و گذار به وجود آورده است. در صورت گرسنگی می توانید از دکه های مواد غذایی خوراکی هایی برای خوردن تهیه کنید. باغ چشمه بلقیس در شب با نورپردازی های جذاب که دارد چشم اندازهای بی بدیلی را به نمایش می گذارد. سکوت شب آرامشی دارد که صدای باد و آب را ملموس تر می کند از طرفی اینجا غروب و طلوع های چشم نوازی دارد که در وصف نمی گنجند. در چند سال اخیر که مقدار بارش ها کم شده چشمه های این باغ هم دچار کم آبی شده اند. طبیعت باغ چشمه بلقیس به خصوص در فصل بهار دیدنی و فراموش نشدنی ست. با توجه به اینکه این باغ در منطقه ای خشک و گرمسیری قرار دارد در فصل های پاییز و زمستان هیچ نشانی از سرسبزی در آن دیده نمی شود. این باغ در لیست آثار ملی ایران قرار دارد و پیشنهاد می کنیم در سفر به استان چهارمحال و بختیاری از آن دیدن کنید.


منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web

معرفی هواپیمای ایرباس آ ۳۱۰

آشنایی با هواپیمای ایرباس آ ۳۱۰ | Airbus A310

امروز می خواهیم درباره ی یکی از هواپیماهای ساخت شرکت ایرباس صحبت کنیم که چندین سال است از چرخه ی تولید خارج شده است ولی در گوشه و کنار دنیا هنوز هم شرکت های هواپیمایی هستند که با آن پرواز کنند و نام این هواپیما، ایرباس آ ۳۱۰ (Airbus A310) است. این مدل از ایرباس ها که پس از مدل آ ۳۰۰ به بازار هواپیمایی آمد، پیشرفت هایی را نسبت به مدل قبلی خود داشت که در ادامه به بیان این ویژگی ها و معرفی این مدل هواپیما می پردازیم


هواپیمای A310 شروع فعالیت خود را با نام فنی A300B10 آغاز کرد. پس از اطمینان شرکای اتحادیه اروپایی شرکت هواپیماسازی ایرباس از سودآور بودن تولید هواپیمای ایرباس ۳۱۰ مشتقات دیگری از این هواپیما برای فعالیت های بعدی بررسی شد. از نیمه ی دهه ی ۱۹۷۰ شرکت های هواپیمایی اروپایی ابراز تمایل کردند که از سال ۱۹۸۳ به بعد متعهد شوند که هواپیمای جدید که ترکیبی از میان برد و نزدیک برد بود را به خدمت بگیرند.


بنابراین و در پی این تصمیم، شرکت هواپیمایی ایرباس در ژوئیه ی ۱۹۷۸ بازاریابی اولیه ای برای توسعه ی طرح ایرباس ۳۰۰B10 را آغاز کرد و پیش قراردادی را برای فروش هواپیما به خطوط هواپیمایی سوئیس ایر، لوفت هانزا و ایرفرانس منعقد نمود. شکل نهایی طرح جدید که ایرباس ۳۱۰ نامیده شد تازه در پایان سال ۱۹۷۸ دقیقاً مشخص شد به این ترتیب که طول بدنه ۳۱۰ نسبت به ۳۰۰ به اندازه ۱۳ قاب کوتاه تر شد و برای جا دادن صندلی های بیشتر اصلاحاتی هم در قسمت انتهایی بدنه ی هواپیما قرار گرفت.


هرچند که از نظر سازه ای بال ۳۱۰ شبیه بال ۳۰۰ بود، طراحی آئرودینامیکی جدیدی داشت که نتیجه ی تحقیقات وسیع بریتیش آئروسپیس در هاتفیلد بود. شرکت تازه تاسیس بریتیش آئروسپیس در اول ژانویه ۱۹۷۹ با ۲۰% سهم مشارکت به جمع سازندگان صنایع ایرباس یعنی شرکت های آئرواسپشیال، ام.بی.بی، کاسا و فوکر پیوست و قسمتی از فعالیت های طرح ۳۱۰ را به عهده گرفت.


نکته ای که در این زمینه گفتنی است این است که این هواپیما، یکی از طرح‌ های ویژه ی پروژه ی A300 شرکت معروف هواپیماسازی ایرباس بود، در سال ۱۹۸۵ آغاز کرد. از توسعه ی مدل های B9 و B11 به ترتیب طرح های ایرباس ۳۳۰ و ۳۴۰ به دست آمدند که در نهایت توسعه ی مدل B10 به اجرایی رسیدن طرح ایرباس ۳۱۰ انجامید. همانطور که در مقدمه نیز گفتیم، این مدل هواپیما مدلی پیشرفته تر و ارتقا یافته تر از مدل هواپیمای A300 بود.


یکی از تفاوت های که این مدل نسبت به مدل قبلی خود دارد این است که مدل ایرباس ۳۱۰ به اندازه ی ۱۳ قاب از آ ۳۰۰ کوتاه تر است. از توسعه ی مدل های B9 و B11 به ترتیب طرح های ایرباس ۳۳۰ و ۳۴۰ به دست آمدند و توسعه ی مدل B10 به طرح ایرباس ۳۱۰ انجامید. همین مسئله باعث شد تا ظرفیت هواپیمای جدید از ۲۰۰ به ۲۳۰ نفر برسد. از جمله ی تغییرات فنی و ظاهری که بر روی این هواپیما اتفاق افتاده بود عبارتند از این که نسبت اندازه ی بال های این هواپیما نسبت به مدل قبلی خود افزایش یافته بود و در عوض مساحت بال کاهش یافت.


نسبت به طراحی آنالوگی که هواپیمای آ ۳۰۰ ایرباس داشت این هواپیما، دارای سیستم هایی مدرن تر و البته دیجیتالی در داخل کابین های خود بود. تمامی این سیستم ها موجب این مسله شد تا تعداد خدمه ی پرواز از تعداد قبلی به تنها ۲ نفر کاهش پیدا کند که از لحاظ هزینه و صرفه جویی بسیار مطلوب تر برای شرکت های هواپیمایی بوده است. اولین پرواز هواپیمای A310 در تاریخ آوریل ۱۹۸۲ انجام شد و در آوریل ۱۹۸۳ وارد ناوگان هواپیماهای شرکت هواپیمایی هوایی لوفتهانزا شد.


البته این نکته گفتنی است که هواپیماهای ایرباس ۳۱۰ دارای دو سری ساخت ۲۰۰ نفره و ۳۰۰ نفره بودند که هر کدام باز با یکدیگر دارای تفاوت هایی بودند ولی در عمل با هم یکی بودند. هواپیمای ایرباس A310-300 دارای برد و ظرفیت پروازی بیشتری نسبت به مدل ایرباس A310-200 بود که البته تولید آن از سال ۱۹۸۵ به بعد آغاز شد.


هواپیمای ایرباس ۳۰۰ می تواند تا این ظرفیت را با مقدار مصرف ۷ هزارkg سوخت هواپیما در بردهای مختلف مسافرین را جا به جا و حمل نماید. البته این نکته را باید درباره ی ایرباس ۳۰۰- ۲۰۰ بدانید که معمولا به عنوان مدل باربری به دنیای حمل و نقل هوایی معرفی شده است.


از انواع هواپیماهای ایرباس آ ۳۰۰- ۲۰۰ مدل دیگری به نام A310-200C وجود دارد که نمونه ای از هواپیمای باربری و مسافربری می باشد. این هواپیما برای اولین ‌بار در سال ۱۹۸۴ میلادی و در شرکت هواپیمایی آلمانی مارتین ایر وارد خدمت به ناوگان هوایی شد.


در زمینه ی خصوصیات فنی و طراحی این هواپیما که بگوییم، شکل نهایی طرح جدید ایرباس آ ۳۱۰ هرچند که از نظر سازه ای طراحی آئرودینامیکی جدیدی داشت که نتیجه ی تحقیقات وسیع شرکت تحقیقات هوایی بریتیش آئروسپیس در هاتفیلد بود.


این شرکت در ۱ ژانویه ی ۱۹۷۹ با ۲۰ درصد سهم مشارکت به جمع سازندگان صنایع هواپیمایی ایرباس پیوست و قسمتی از فعالیت های طرح ۳۱۰ را به عهده گرفت. این هواپیما در سپتامبر سال ۱۹۸۳ گواهینامه ی صلاحیت پرواز اروپایی را دریافت نمود.


از جمله ویژگی های مهم و بارز ایرباس ۳۱۰ استفاده از سیستم مخصوص در کابین خلبان است که نقش مهندس پرواز را حذف کرده است. نشانگر های مربوط به مهندس پرواز در عوض به مقابل خلبان منتقل شده و از سیستم کنترل پرواز با سیم به طور محدود استفاده شده است. ساخت هواپیمای آ ۳۰۰ در جولای ۲۰۰۷ متوقف شد. در ایران، سه شرکت هواپیمایی ایران ‌ایر، ماهان ایر و شرکت هواپیمایی تابان از این نوع هواپیما در ناوگان خود استفاده می‌ کنند.


مشخصات فنی هواپیمای آ ۳۱۰

ـ فاصله نوک دو بال: ۴۳٫۹ متر


ـ طول: ۴۶٫۷ متر


ـ ارتفاع: ۱۵٫۸ متر


ـ ظرفیت مسافر: ۲۸۰ نفر


ـ بیشینه سرعت: ۰٫۸۵ ماخ


ـ محدوده پرواز: ۸۰۵۰ کیلومتر


منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web

برای سفر به یونان چه نکاتی را باید از قبل بدانید

نکات سفر به یونان

در نکات سفر به یونان راجع به باید و نبایدهایی که در برای رعایت در این کشور وجود دارد صحبت خواهیم کرد. برای چه مدت برنامه ریزی کرده اید که در این کشور و آتن بمانید؟ اگر قصد سفر به یونان کشوری با آب و هوای گرم دارید و بلیط هواپیمای خود را رزرو کرده اید، باید به نکاتی خاص در مورد این کشور توجه کنید. این مطالب را بهتر است که قبل از سفر به یونان خود بدانید. شاید بهتر باشد که این مطلب مجله الی گشت را قبل از سوار هواپیما شدن به یونان بخوانید.


به یاد داشته باشید که پول نقد پادشاه است

بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی، در یونان بیشتر پول نقد لازمتان می شود. بنابراین مطمئن شوید که پول کافی با خود داشته باشید. اگر نه، شما می توانید دستگاه های خودپرداز را به خصوص در مرکز شهرهای بزرگ پیدا کنید، اگرچه ممکن است این یک مورد را در جزایر کمتر شناخته شده پیدا نکنید. بنابراین اگر قصد بازدید از شهرهای کوچک یونان و اطراف آن را دارید، حتماً در آتن از قبل پول نقد بگیرید. یادتان باشد که در اکثر شهرها و جزایر یونان بسیاری از رستوران ها و موسسات کارت های اعتباری را قبول نمی کنند. بنابراین سعی کنید همیشه با خود پول نقد داشته باشید.

از قبل برنامه سفر خود را بچینید
متأسفانه، یونان مکان مناسبی برای تعطیلات افراد کم توان یا ناتوان نیست و بیشتر جاذبه ها برای این گونه اشخاص سرویس دهی ندارند. اگر فردی با نیازهای خاص هستید یا با چنین کسی مسافرت می کنید، حتما یک اتاق یا سوئیت برای افراد معلول در هتل ها و اقامتگاه ها را در ابتدای شروع سفر و قبل از شروع سفر به یونان رزرو کنید تا از بابت بسیاری از مسائل خیالتان آسوده باشد. اگر شما قصد بازدید از جزایر یونان را دارید، سعی کنید به جزایر مسطح بروید زیرا دسترسی به بسیاری از امکانات برای معلولان در بیشتر جزایر یونان وجود ندارد.

مراقب سیگاری ها باشید
در تحقیقات و آمارها برآورد شده است که تقریبا ۵۰ درصد از یونانیان سیگار می کشند. این میزان از آمار می تواند برای افراد غیر سیگاری بسیار ناراحت کننده باشد. در حالی که ممنوعیت سیگار کشیدن در خانه ها رعایت می شود با این حال یکی از نکات سفر به یونان وجود افراد سیگاری فراوان در رستوران ها و کافه ها است که اگر مشکلات ریوی دارید یا در کل سیگاری نیستید این مورد می تواند برای شما آزاردهنده باشد. با این وجود نگران نباشید. کافه ها، رستوران ها و مکان های دیگری هم پیدا می شوند که سیگار کشیدن در آن ها قدغن شده است. به هر حال یادتان باشد که در فضای باز سیگار کشیدن آزاد است.

در هنگام رانندگی بسیار مراقب و هوشیار باشید
یکی از نکات سفر به یونان دانستن نحوه رانندگی آن هاست. بدانید که یونانی ها خیلی تند و خشن، مخصوصاً در آتن رانندگی می کنند. اگر شما قصد کرایه ماشین در یونان را دارید، همیشه با احتیاط رانندگی کنید و مراقب باشید. با این حال، خارج از شهر، وضعیت کمی بهتر است، با این حال محتاط باشید. موتورسیکلت ها در هنگام رانندگی پشت سر شما راه نخواهند آمد و بیشتر تمایل به پیشی گرفتن از شما را دارند. همیشه به آینه ها نگاه کنید. بنابراین، مراقب باشید و پیشنهاد ما به شما، دوری کردن از رانندگی در پایتخت یونان آتن است، اما در جزایر و جاهای دیگر، این کار حتی می تواند لذت بخش باشد. در اطراف یونان و شهرهای دیگر اکثر جاده ها مارپیچی ساخته شده اند. برای رانندگی در آن ها باید بسیار محتاط باشید و با سرعت پایین رانندگی کنید. همچنین امیدواریم جزو آن افرادی نباشید که به ماشین گرفتی در جاده دچار می شوید.

در تاکسی گرفتن زرنگ باشید
خوشبختانه کرایه تاکسی در یونان نسبتاً ارزان است، مگر اینکه بخواهید به فرودگاه بروید یا از فرودگاه به داخل شهر می آیید. در شهرهای یونان مانند آتن تاکسی ها را تقریباً در همه جا پیدا کنید. از نکات سفر به یونان دانستن نحوه تاکسی گرفتن در شهر است. در هنگام تاکسی گرفتن ممکن است ابتدا راننده از شما مسیرتان را بپرسد سپس شما را سوار کند. بنابراین منتظر نباشید که سوار شوید و سپس آدرس خود را بگویید. همچنین اگر در تاکسی سوار بودید و تاکسی مسافر دیگری را سوار کرد، تعجب نکنید. تاکسی های یونان بسیار شبیه به تاکسی های ایران هستند. اگر چه در اروپا هستند. تنها یادتان باشد که هنگام کرایه حساب کردن کرایه اضافه از شما نگیرند.

هتل خود را خیلی زود رزرو کنید
اگر قبل از فصل های سیزن، بلیط هواپیما و اتاق هتل خود را رزرو کنید، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. این مورد از نکات سفر به یونان محسوب می شود. اگر در طول فصل شلوغ (یعنی اواسط ژانویه تا پایان ماه آگوست) به یونان سفر می کنید، توجه داشته باشید که جزایر و کشتی ها بسیار شلوغ خواهند بود. چرا که یونانی ها و گردشگران و توریست ها به طور یکسان در تعطیلات هستند و همه جزایر و نقاط توریستی شلوغ هستند.

در جزایر به فکر خرید بطری های آب معدنی باشید
در اکثر مناطق یونان و شهرهای آن می توانید از شیر آب بنوشید. منتها اگر قصد سفر به جزایر را دارید ، حتماً برای جلوگیری از بیماری و برطرف کردن تشنگی بطری های آب معدنی تهیه کنید. اکثر جزایر یونان با کمبود آب مواجه هستند و از آب شیر تنها برای شستشوی لباس ها و موارد بهداشتی و نظافتی استفاده می شود.

ساعات بازدید از جاذبه ها را بدانید
یکی از نکات سفر به یونان دانستن ساعات باز شدن مغازه ها و مکان های توریستی است. در یونان و اکثر شهرها و مناطق توریستی آن، مغازه ها و فورشگاه ها از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۹ شب باز هستند. در محله ها و شهرهای کوچک، مغازه های محلی از ساعت ۹ صبح تا ۰۲:۳۰ بعد از ظهر و ۰۵:۳۰ عصر تا ساعت ۰۸:۳۰ شب و تنها در روزهای سه شنبه، پنج شنبه و جمعه باز هستند. در روزهای دوشنبه و چهارشنبه عموم مغازه ها از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر باز هستند. روزهای یکشنبه هم تعطیل می باشند. با این حال فروشگاه های کوچک خرید مواد غذایی و کیوسک ها باز هستند. بنابراین در نکات سفر به یونان حتماً این موارد را در نظر بگیرید.

دستمال توالت را درون آن نیندازید
این علامت و جمله را در همه جای توالت های یونان خواهید دید. از شما خواسته می شود از سطل آشغال استفاده کنید. چرا؟ زیرا لوله های فاضلاب یونان قطری به اندازه ۵۰ میلی متر دارند و به راحتی در صورت افتادن کاغذ توالت مسدود می شوند. فراموش نکنید که یونان تمدنی باستانی دارد و هر چند لوله های فاضلاب قدیمی نیستند، اما با این حال می توانند بسیار مشکل ساز شوند. پس لطفاً نکات بهداشتی را رعایت کنید.

در هر جا که رفتید راجع به اینترنت وای فای حتماً بپرسید
در یونان و اکثر مناطق به جز مناطق دور افتاده می توانید به اینترنت وای فای دسترسی داشته باشید. اگر وارد کافه یا رستورانی می شوید، از اینکه رمز اینترنت وای فای را بپرسید اصلاً خجالت نکشید. این مورد، در این کشور بسیار معمول است. به جز این می توانید برای خط تلفن خود نیز اینترنت جداگانه خریداری کنید.

دیدن جزایر را از دست ندهید
یونان یک کشور بسیار زیبا است. این کشور سواحل، کوه ها، دریاچه ها، دره های سرسبز و شهرهایی برای بازدید دارد. در حالی که به جزایر این کشور وارد می شوید، حتماً از طبیعت آن و جاذبه هایی که دارند بازدید کنید. با این کار هم می توانید سفری ارزان داشته باشید و هم از مناطقی که خلوت و بکر هستند یا هنوز خیل عظیم توریست آنجا را تخریب نکرده است بهره ببرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web

آتشفشانی که آماده انفجار است!

آتشفشان فلگرایین، آتشفشانی به شدت فعال ایتالیا

آتشفشان حفره ای بر روی پوسته ی زمین است که اجازه می دهد سنگ های مذاب و گازها به سطح زمین راه پیدا کنند. آلاسکا، هاوایی، کالیفرنیا و … فعال ترین آتشفشان های دنیا را دارند اما این آتشفشان  های فعال در دیگر نقاط دنیا هم به چشم  می خورند. فوارن های آتشفشانی که شامل مذاب های سوزان هستند می توانند تا کیلومترها منتشر شوند و هر آنچه در مسیر راهشان وجود دارد را نابود کنند. یکی از این آتشفشان های فعال در غرب ناپل ایتالیا قرار دارد، آتشفشانی به شدت فعال که کسی نمی داند چه زمانی فوران می کند. اگر می خواهید از آتشفشان فلگرایین بیشتر بدانید


در سمت غربی ناپل در ایتالیا ناحیه ای مملوء از دهانه های آتشفشانی و مخروط ها وجود دارد، بخارها و گازهای گوگردی که دائما از شکاف ها و فومارول های پوسته ی زمین بیرون می آیند خبر از آتشفشانی فعال در زیر زمین می دهند که یک لحظه آرام و قرار ندارد! آتشفشان فلگرایین که در ایتالیا به «کامپی فلگری» معروف است اولین بار در حدود ۳۹ هزار سال قبل فوران کرد، فورانی که انقدر شدید بود که به عقیده دانشمندان باعث تغییرات آب و هوایی و انقراض آخرین نسل از انسان های اولیه (نئاندرتال ها) شد. امروز اثرات خاکسترهای منتشر شده از این فوران که حتی تا گرینلند هم گسترش پیدا کرده بود در یخچال های طبیعی باستانی یخ زده و کاملا محافظت شده اند. در نواحی دورافتاده ی کوه های قفقاز جنوب روسیه لایه هایی از خاکستر به هماره استخوان ها و وسایل انسان های اولیه در غارها کشف شده است.


آتشفشان فلگرایین مقصدی محبوب برای گذراندن تعطیلات در زمان روم باستان بود. در ساحل شمال غربی خلیج ناپل در میدان های فلگرایین زمانی یک شهر ساحلی به اسم بایئی وجود داشت که پراز ویلاهای لوکس تابستانی بود که همگی صاحبان پولدار داشتند. بعد از فعالیت آتش فشان های محلی این شهر به زیر آب رفت و امروز قسمت خوب ویرانه های این شهر در زیر آب قرار گرفته است. در بین سال های ۸۰۰۰ تا ۱۷۰۰ قبل از میلاد، حدود ۱۳ فوران در این محل اتفاق افتاد که شدت بیشتر آن ها متوسط تا شدید بود. اولین باری که فوران آتشفشان مشاهده شد به سال ۱۱۹۸ برمی گردد  اما خوشبختانه این فوران کوچک بود و خسارت چندانی به بار نیاورد. در سال ۱۵۳۸، آتشفشان دوباره به مدت ۸ روز فوران کرد و آنقدر مذاب از آن برجای ماند که تپه ای جدید به وجود آمد: تپه Monte Nuovo به ارتفاع ۱۲۱ متر. شدت فوران آنقدر زیاد بود که باعث سقوط درختان حتی در فاصله ی ۵ کیلومتری شد. به علاونه، شواهد نشان می دهد که زمین در حوالی این منطقه بارها بالا رفته و فلرو نشسته است.


این پدیده عجیب و غریب در قرن ۱۸ مشاهده شد یعنی زمانی که پادشاه چارلز ناپل دستور داد که بازار زمان رومی در نزدیکی سواحل شهر پوزولی حفاری شود. در نزدیکی کف سه ستون مرمر تعدادی حفره پیدا شد که به نظر می آمد توسط جانوران دریا ساخته شده اما در آن زمان ستون ها ۶ متر از سطح دریا بالا تر بودند! پس چگونه دست جانوران دریایی به این ستون ها رسیده است؟! همین سوال کافی بود تا معمایی بزرگ کشف شود: ستون ها در ابتدا زیر آب بوده اند و بعدها از آب بیرون آمده اند و این یعنی زمین در زمان های متناوب دچار بالا رفتگی و فرونشست می شود.


به نظر زمین شناس اسکاتلندی، چارلز لیل، یک اتاقک بزرگ ماگما در زیر اعماق زمین وجود دارد که به تناوب با سنگ های مذاب پر و خالی می شوند و همین باعث می شود که لایه های بالایی زمین دچار بالا رفتگی و نشست شود، پدیده ای که امروز به نام Bradyseism معروف است. امروز می دانیم  که زمین این منطقه در زمانی که بازار در اینجا ساخته شد نشست کرده و تا قرون وسطی به نشست ادامه داد تا اینکه در نهایت در حوالی سال های ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلادی دچار بالا رفتگی شده است. دوباره در دوره ای نشست و تا سال ۱۵۰۰ بالارفتگی! تا اینکه آخرین فوران در سال ۱۵۳۸ به وقوع پیوست. اتاقک ماگما در این فوران کاملا خالی شد و زمین دوباره شروع به نشست کرد.


تحقیقات اخیر نشان می دهد که بالارفتگی های متناوب، سنگ ها را در زیر فشار زیادی قرار داده و به این ترتیب آن ها را در مقابل شکست، شکننده و آسیب پذیر کرده است، به این ترتیب ماگما راه خود را به سطح زمین باز می کند. قبلا این طور به نظر می آمد که به محض اینکه فشار اتاقک ماگما کاهش پیدا می کند تنش و فشار بر  روی سنگ های بالایی هم کم می شود. اما شبیه سازی های جدید نشان می دهد که سنگ ها هیچ وقت بدون فشار نیستند. زمانی که زمین به طرف بالا می رود و سنگ ها شکسته می شوند ماگما به درون شکاف ها راه پیدا می کند و سفت می شود در نتیجه سنگ های اطراف دچار فشار و تنش می شوند. در هر مرحله از بالا رفتگی نیروهای فشاری سنگ ها را بیش تر از قبل شکننده می کنند.


مثل منطقه فعال آتشقفسانی «یلو استون کالدرا» در غرب آمریکا، هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که آتشفشان فلگرایین چه زمانی فوران می کند اما با وجود ۳ میلیون نفری که در ناپل و مناطق اطراف زندگی می کنند باید نگران فوران های این منطقه بود. فوران آتشفشان فلگرایین ممکنه باعث شروع یک زمستان آتشفشانی شود که می تواند زنندگی میلیون ها نفر در سراسر دنیا را به خطر بیندازد.



منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web

چرا هر کس به این جنگل می رود، خودکشی می کند؟!

جنگل خودکشی ژاپن | Aokigahara Forest

جنگل های انبوه برای بعضی ها جایی دوست داشتنی، برای برخی دلهره آور و به نظر می رسد برای افراد دیگری جایی برای کشتن خودشان است! جنگل خودکشی ژاپن یکی از آن مکان هایی در دنیا است که هر کسی جرأت نمی کند که به آنجا برود؛ جایی که افراد زیادی به زندگی خود پایان داده اند. حالا در این متن از الی گشت می خواهیم شما را با این مکان حیرت انگیز آشنا کنیم. این سوال را هم از خوانندگان عزیز داریم که آیا حاضرید برای یک بار هم که شده از جنگل خودکشی ژاپن دیدن کنید؟


جنگل آئوکیگاهارا

این جنگل که با نام «ایده آل ترین مکان برای مردن» نیز شناخته می شود در ژاپن قرار گرفته و مقصدی است که افراد زیادی در آنجا خود را کشته اند و به عنوان دومین مکان مرگبار بعد از پل گلدن گیت شناخته می شود. از دهه ۱۹۵۰، تاجران ژاپنی زیادی به این جنگل آمده اند و حداقل ۵۰۰ نفر آن ها هرگز به بیرون باز نگشته اند؛ این آمار بین ۱۰ تا ۳۰ نفر در سال متغیر است. به مرور این آمار بیشتر و بیشتر هم شد، طوری که ۷۸ نفر در سال ۲۰۰۲ در جنگل خودکشی ژاپن زندگی خود را به اتمام رساندند. در سال ۲۰۰۳ این رکورد به بیش از ۱۰۵ نفر رسید که در نوع خود بسیار غم انگیر و در عین حال مرموز بود.


افرادی که در ژاپن کارهای ماورایی می کنند بر این باور هستند که خودکشی هایی که در این جنگل صورت گرفته به درختان آن نفوز کرده و باعث این شده است که فعالیت های ماوراء الطبیعه زیادی صورت بگیرد و به این صورت کاری کند که هر کسی که به این جنگل می رود، دیگر نتواند از آنجا خارج شود. بسیاری از قطب نماهایی که به این جنگل آورده می شوند، به دلیل وجود آهن مغناطیسی زیادی که در خاک آتشفشانی اینجا وجود دارد، بلا استفاده می شوند؛ همین موضوع هم باعث شده که به شایعات مبنی بر فعالیت های فرا انسانی این منطقه دامن زده شود.


جلوگیری از خودکشی

با توجه به گستردگی جنگل، معمولا افرادی که از جنگل خودکشی ژاپن بازدید می کنند، هیچ کسی را در راه نمی بینند و تک و تنها به راهشان ادامه می دهند. اینجا که به «دریای درخت» نیز معروف است ناخودآگاه حسی ترسناک و افسرده به شما منتقل می کند، بنابراین پلیس شهری تابلوهایی با مضامین مختلف در جای جای جنگل نصب کرده است. برخی از تابلوها دارای جمله هایی به شکل زیر هستند:


زندگی شما یک هدیه گران قیمت از والدین شماست!

لطفا قبل از اینکه تصمیم به مرگ بگیرید با پلیس مشورت کنید!

اما متاسفانه این جمله ها باعث نشده اند که دیگر فردی در این جنگل انبوه و دلهره آور خودکشی نکند. توسط افرادی که داوطلب برای تمیز کردن جنگل می شوند هر ساله اجساد بسیار زیادی پیدا می شود، اما بسیاری از آن ها نیز برای همیشه در اینجا گم باقی می مانند. یکی از کارهایی که مقامات برای کم شدن خودکشی ها انجام داده اند این است که دیگر آمار دقیق خودکشی ها را منتشر نمی کنند. آن ها معتقدند که با پخش آمار دقیق، این جنگل بیش از پیش معروف شده و افراد زیاد دیگر تمایل به این کار پیدا می کنند.


دلایل

با اینکه دلایل این همه اتفاق در جنگل خودکشی ژاپن مشخص نیست، اما منابع خبری معاصر موارد مختلفی را برای این موضوع مقصر می دانند. برخی اقتصاد ژاپن را سرزنش می کنند و برخی دیگر انتهای داستان رمانتیک نویسنده ژاپنی سیچو ماتسوموتو (Seicho Matsumoto’s)، کوروه جوکای (Kuroi Jukai) می دانند که در آن محبوبیت جنگل خودکشی را بیش از پیش به نمایش گذاشت و می توان گفت که افرادی که به خودکشی فکر می کردند، برای کارشان بیشتر مصمم شدند.


مردم محلی می گویند که می توانند سه نوع از بازدیدکنندگان را همواره ببینند که به جنگل می آیند: طبیعت گردانی که می خواهند نمای زیبایی از کوه فوجی داشته باشند، ماجراجویانی که دلشان کمی ترس و دلهره می خواهد و افراد دیگری که برنامه ای برای ترک جنگل ندارند.


اما چیزی که باعث می شود که افراد در این جنگل خودکشی کنند، هنوز هم مشخص نیست و نمی توان گفت که حس خوبی بابت آن دارند. یک پلیس محلی که اجساد زیادی را دیده است اینطور می گوید: «من اجساد زیادی را در اینجا دیده ام که به شدت تجزیه شده اند و یا توسط حیوانات وحشی از بین رفته اند… هیچ چیز زیبایی برای مرگ در اینجا وجود ندارد».


چه اتفاقی برای اجساد می افتد؟

طبقه برخی از گزارشات، کارگران جنگل مجبور هستند تا اجساد را از داخل جنگل به ایستگاه پلیس بیاورند و در اتاق مخصوصی قرار دهند که تنها برای نگهداری افرادی که خودکشی کرده اند، استفاده می شود. برخی مردم معتقدند که اگر یک جسد به حال خود رها بماند، برای روح او بسیار بدشانسی خواهد آورد. آن ها می گویند که در صورتی که این اتفاق بیوفتد، ارواح شب ها شروع به فریاد زدن کرده و جسد آن ها خود به خود در جنگل جابجا می شود.


ژاپن یکی از بالاترین آمار خودکشی را در جهان دارد

بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ باعث شد که خودکشی در ژاپن بدتر شود و در سال ۲۰۰۹ تعداد ۲۶۴۵ خودکشی ثبت شد که ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش دشاته است. این رقم در ماه مارس و پایان سال مالی ژاپن به اوج خود رسید. کارشناسان می گویند با اینکه بسیاری معتقدند عامل اصلی خودکشی در این کشور به خاطر مسائل روحی و خانوادگی است، اما پشت پرده مسائل دیگری نهفته است که بیشتر به مشکلات اقتصادی یا از دست دادن شغل فرد مرتبط می شود.


قبل از اینکه بروید، بدانید

اگر علاقمند به دیدن جنگل خودکشی در ژاپن هستید، باید موقعیت آن را درست بدانید. از توکیو که به سمت جنوب و جنوب غربی حرکت کنید، حدودا ۲ ساعت بعد به این جنگل خواهید رسید. اگر ماشین ندارید می توانید قطار فوجیکو به کاواجوچیکو و سپس اتوبوس را رترو سوار شوید. ورودی جنگل در پارکینگ غار دریاچه سای بات است.


منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web

معرفی هتل نووتل مادرید سنتر | ۴ ستاره

هتل نووتل مادرید سنتر | Novotel Madrid Center Hotel

این هتل در منطقه Salamanca مادرید واقع شده است، در سال ۲۰۱۵ ساخته شده، دارای ۷۹۰ اتاق در ۸ طبقه بوده و ۲۰۰ متر از ایستگاه اتوبوس ۲۴ ساعته فرودگاه فاصله دارد. این هتل شیک در ۸ دقیقه پیاده روی از پارک روتریو در دسترس است. هتل نووتل مادرید سنتر Novotel Madrid Center Hotel دارای ۲۳ اتاق کنفرانس با آخرین فن آوری است و  رستوران هتل غذاهای ساده سنتی را ارائه می دهد.  نزدیکترین ایستگاه متروی O’Donnell با ۴۵۰ متر فاصله است. در یک پیاده روی ۵ دقیقه ای، می توانید از فروشگاه ها، بانک ها و رستوران ها استفاده کنید. فرودگاه مادرید باراخاس آدولفو سوارز با ۱۰ دقیقه توسط ماشین در دسترس است. این هتل یک انتخاب عالی برای مسافران است که علاقه مند به خرید لوکس، کسب و کار و غذای لذیذ می باشد. مجله الی گشت در این متن، به معرفی کامل هتل نووتل مادرید سنتر می پردازد. در این معرفی، خدمات رفاهی، تفریحی، موقعیت و فاصله آن تا دیدنی های مادرید را بیان و بررسی می کنیم.


خدمات رفاهی هتل نووتل مادرید سنتر

این هتل ۴ ستاره دارای امکاناتی نظیر یک مرکز تجاری ۲۴ ساعته، امکانات برگزاری رویدادها با فضایی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع شامل سالن کنفرانس و ۲۳ اتاق کنفرانس می باشد و دسترسی به اینترنت بی سیم بدون هزینه اضافی میسر است. سایر امکانات و خدمات این هتل همچنین شامل خدمات بلیط و تور و قهوه خانه می باشد، دارای کارکنان چند زبانه و مسلط به زبان های اسپانیایی، فرانسوی، چینی، ایتالیایی و انگلیسی می باشد. روزنامه های رایگان در لابی و امکانات خشکشویی در دسترس می باشد. خدمات ۲۴ ساعته میز پذیرش به همراه خدمات نگهبانی، انبار چمدان، اجاره ماشین برای سهولت حمل و نقل جاذبه های شهری، نگهداری از کودکان یا مراقبت از کودکان (هزینه اضافی) و دستگاه فکس و فتوکپی (هزینه اضافی) نیز در خدمت شماست. ورود به هتل از ساعت ۱۴ ظهر به بعد می باشد و برای خروج، حتما باید تا ساعت ۱۲ ظهر اتاق خود را تحویل دهید. علاوه بر این مجموعه دارای آسانسور ،بالابر، خدمات عروسی و باغ است، صبحانه همچنین با هزینه اضافی در دسترس است.

امکانات تفریحی هتل نووتل مادرید سنتر
مهمانان می توانند در کافه هتل به نوشیدنی های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند و از استفاده  فضای دلنشین هتل نیز لذت ببرند . این هتل دارای خدمات و امکانات تفریحی از جمله استخر در فضای باز (فصلی)، سولاریوم، مرکز تناسب اندام، باشگاه کودکان و اجاره دوچرخه (هزینه اضافه) می باشد.

 

رستوران هتل

ایت Eat : واقع در لابی هتل، لذت بردن از طعم غذاهای کلاسیک با احساس روح جهانگردی مادرید و همچنین می توانید از نوشیدنی های مورد علاه نیز سفارش دهید. خدمات اتاق نیز در دسترس است.

امکانات اتاق های هتل نووتل مادرید سنتر
تمام اتاق های هتل شامل ملافه های ضد آلرژی، میز مطالعه، یخچال کوچک، تهویه مطبوع و تلفن می باشد، دیگر امکانات مورد نیاز مهمانان وای فای رایگان، اتو و میز اتو، روزنامه رایگان، تلویزیون های ال سی دی با کانال های ماهواره ای، اتاق های ضد صدا مهیاست و خدمات اتاق در ساعات محدود انجام می شود. وسایل آرایشی-بهداشتی رایگان مانند شامپو ها، خوشبوکننده ها، مسواک، خمیر دندان و سشوار در حمام و همچنین دوش و وان و حوله لباسی دیده می شود. اگر تخت اضافه یا وسیله ای لازم داشتید، با پرداخت هزینه آن برایتان آورده می شود. برای رزرو اتاق در این هتل یا دیدن عکس های بیشتر، به قسمت رزرو هتل مادرید در سایت الی گشت مراجعه کنید.

انواع اتاق های هتل نووتل مادرید سنتر
اتاق استاندارد کویین با سوفا: ۲۵ مترمربع متراژ داشته و یک تخت دو نفره بزرگ و یک سوفا درون آن گذاشته شده است و دارای حمام خصوصی و صبحانه رایگان برای دو نفر می باشد.
اتاق استاندارد کویین سوپریور: ۲۵ مترمربع متراژ داشته و یک تخت دو نفره بزرگ درون آن گذاشته شده است و دارای حمام خصوصی و صبحانه رایگان برای دو نفر می باشد.
اتاق استاندارد کویین اکسکیوتیو: ۳۷ مترمربع متراژ داشته و یک تخت دو نفره بزرگ درون آن گذاشته شده است و دارای حمام خصوصی و صبحانه رایگان برای دو نفر می باشد.
اتاق استاندارد کویین اکسکیوتیو با تراس:  ۳۷ مترمربع متراژ داشته و یک تخت دو نفره بزرگ درون آن گذاشته شده است و دارای حمام خصوصی، تراس و صبحانه رایگان برای دو نفر می باشد.
اتاق استاندارد تویین با سوفا: ۲۵ مترمربع متراژ داشته و دو تخت یک نفره و یک سوفا درون آن گذاشته شده است و دارای حمام خصوصی و صبحانه رایگان برای دو نفر می باشد.

فاصله تا جاذبه های معروف شهر مادرید
ایستگاه چامارتین: در ۷ کیلومتری شما قرار گرفته است. با ۱۰ دقیقه رانندگی می توانید به این ایستگاه بروید .
استادیوم سانتیاگو برنابئو: فاصله استادیوم تا هتل، ۷ کیلومتر است. با تاکسی ۱۱ دقیقه طی این مسافت طول می کشد.
میدان پوئرتا دل سول: ۷ کیلومتر تا هتل فاصله داشته که اگر با تاکسی قصد رفتن به آنجا را دارید ۱۳ دقیقه ای به این مکان می رسید.
پارک بوئن روتریو: این پارک تا شما ۲ کیلومتر فاصله دارد با تاکسی ۱۱ دقیقه در راه خواهید بود.
میدان مایور: این میدان بزرگ در فاصله ۳ کیلومتری شما قرار گرفته است. با تاکسی ۱۷ دقیقه تا این محل راه خواهید داشت.
موزه ملی دل پرادو: ۹ کیلومتر دورتر است که ۱۳ دقیقه با پای پیاده طول می کشد تا به این موزه برسید.
فرودگاه آدولفو سوارز مادرید-باراخاس: تا این اقامتگاه، ۹ کیلومتر فاصله دارد. با تاکسی یا ترانسفر فرودگاهی، ۱۰ دقیقه ای به هتل می رسید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web

معرفی هتل برینزا میلان | ۳ ستاره

هتل برینزا میلان | Brianza Milan Hotel

این هتل ۱۰۰ متر از ایستگاه متروی Repubblica است، دارای ۲۲ اتاق در ۲ طبقه می باشد و تنها ۳ ایستگاه مترو از کلیسای میلان فاصله دارد. ایستگاه مرکزی میلان در ۱ کیلومتری هتل است و فقط چند قدمی دورتر، باغهای عمومی Indro Montanelli و گالری هنر مدرن را پیدا خواهید کرد. ایستگاه مترو پورتا ونیز، ۵۰۰ متر فاصله دارد، از طریق آن ارتباط مستقیم با مرکز نمایشگاه دارد. این هتل یک انتخاب عالی برای مسافران است که علاقه مند به خرید، کلیساها و حمل و نقل عمومی هستند. با توجه به بررسی های سایت های رزرواسیون آنلاین، هتل برینزا میلان Brianza Milan Hotel مورد علاقه بسیاری از مهمانان در میلان است. این منطقه همچنین برای خرید مارک های محبوب مناسب است زیرا در نزدیکی Prada، Burberry، Armani، H & M وZara  است. در ادامه مطلب، با ما در الی گشت همراه باشید تا خصوصیات هتل برینزا میلان  را مرور کنیم.


خدمات رفاهی هتل برینزا میلان  

این هتل ۳ ستاره خدمات تور و بلیط ارائه می دهد، خدمات و امکاناتی از قبیل دستگاه فکس و فتوکپی با هزینه اضافه در دسترس شماست و همچنین دارای کارکنان چند زبانه می باشد که به زبان های اسپانیایی، فرانسوی، عربی، چینی، انگلیسی و ایتالیایی صحبت می کنند. پارکینگ با پرداخت هزینه آن  در دسترس است، اینترنت بیسیم رایگان در اختیار شماست، همچنین دارای خشک شویی کاملا مجهز نیز می باشد، شما می توانید از خدمات ۲۴ ساعته بخش پذیرش استفاده کنید و با فرآیند ورود و خروج سریع روبرو شوید. این هتل همچنین خدمات حمل و نقل فرودگاهی را با هزینه اضافی را ارائه می دهد و همچنین تلویزیون در مناطق عمومی در دسترس است و خدمات نگهبانی، انبار چمدان، صبحانه با هزینه اضافه از دیگر امکانات و خدمات هتل به شمار می رود. به خاطر داشته باشید که ساعت ورود به هتل ۱۴:۰۰ تا ۱۲ شب و  ساعت خروج از ساعت ۵:۰۰ صبح تا ۱۲:۰۰ می باشد.

امکانات تفریحی هتل برینزا میلان  
این هتل دارای یک کافه بسیار خوب می باشد که مهمانان می توانند از نوشیدنی های آن استفاده کنند و همچنین صبحانه بوفه در اختیارتان قرار می گیرد و هر روز صبح از ساعت ۷ تا ۹:۳۰ صبح ، صبحانه سرو می شود.

امکانات اتاق های هتل
اتاق هتل مجهز به سیستم گرمایش، عایق صدا، تهویه مطبوع و امکاناتی مانند تلویزیون صفحه تخت با شبکه های جهانی، میز مطالعه، قهوه و چای ساز و تلفن می باشد. ملافه های ضد آلرژی موجود است  و اینترنت وای فای نیز بصورت رایگان و در فضای حمام که با معماری مدرن همراه است، نظافت روزانه انجام می شود، دوش تعبیه شده است و وسایل آرایشی-بهداشتی رایگان، حوله و سشوار نیز دارد. اتاق ها بسیار شاده تزئین شده اند با این حال اگر وسیله ای لازم داشتید می توانید به میز پذیرش درخواست دهید و خدمات اتاق نیز در ساعات محدود صورت می گیرد. برای رزرو اتاق و یا دیدن عکس های بیشتر از هتل می توانید سری به قسمت رزرو هتل در سایت الی گشت بزنید.

انواع اتاق های هتل برینزا میلان
اتاق سینگل: ۱۲  مترمربع مساحت و یک تخت یک نفره دارد، همچنین صبحانه رایگان برای یک نفر و حمام خصوصی دارای دوش دارد.
اتاق دبل: ۱۶ مترمربع مساحت و یک تخت دو نفره کینگ دارد، همچنین صبحانه رایگان برای دو نفر و حمام خصوصی دارای دوش دارد.
اتاق تویین: ۱۶ مترمربع مساحت و دو تخت یک نفره دارد، همچنین صبحانه رایگان برای دو نفر و حمام خصوصی دارای دوش دارد.
اتاق تریپل: ۱۸ مترمربع مساحت و سه تخت یک نفره یا یک تخت دونفره بزرگ به همراه یک تخت یک نفره دارد، همچنین صبحانه رایگان برای سه نفر و حمام خصوصی دارای دوش دارد.
اتاق چهار نفره: ۲۰ مترمربع مساحت و چهار تخت یک نفره، همچنین صبحانه رایگان برای چهر نفر و حمام خصوصی دارای دوش دارد.

فاصله تا جاذبه های معروف شهر میلان
بررا : ۳ کیلومتر فاصله تا هتل دارد. با ماشین تقریبا ۱۰ دقیقه و با ۲۲ دقیقه پیاده روی به آنجا می رسید.
دومو میلان: ۷ کیلومتر است که با ماشین تقریبا ۱۰ دقیقه راه خواهد بود. با حدود ۲۶ دقیقه پیاده روی به این محل خواهید رسید.
استادیوم آرنا سیویسا: ۲ کیلومتر است که با ماشین تقریبا ۱۰ دقیقه راه خواهد بود و با مترو حدود ۲۳ دقیقه زمان نیاز دارد.
ایستگاه مترو سنترال: این ایستگاه تا هتل، ۱ کیلومتر فاصله دارد که با تاکسی ۵ دقیقه راه خواهد بود.
استادیوم سن سیرو: ۱ کیلومتر است که با ماشین تقریبا ۲۳ دقیقه راه خواهد بود و همچنین با مترو حدود ۳۵ دقیقه زمان نیاز دارد.
سالن تئاتر لا اسکالا: ۴ کیلومتر است که تاکسی ۹ دقیقه ای ای شما را به محل می رساند.
قلعه اسفورزسکو: ۹ کیلومتر است که با تاکسی تقریبا ۱۱ دقیقه راه خواهد بود.
فرودگاه لینات: ۶ کیلومتر است که با تاکسی ۱۸ دقیقه تا هتل راه خواهید داشت و با اتوبوس ۴۵ دقیقه به طول می انجامد.
فرودگاه میلان مالپنسا: ۷ کیلومتر فاصله دارد که با تاکسی ۵۰ دقیقه تا هتل در راه خواهید بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web

معرفی فرودگاه بین المللی کفلاویک

آشنایی با فرودگاه بین المللی کفلاویک | Keflavík International Airport

امروز می خواهیم تا فرودگاه بین المللی کفلاویک (Keflavík International Airport) را که در کشور ایسلند قرار گرفته است را از حوزه ی فرودگاه های قاره ی اروپا برای شما مورد بحث و بررسی قرار دهیم. این فرودگاه بین المللی به عنوان اصلی ترین و البته بزرگ ترین فرودگاه این کشور نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اگر می خواهید به کشور ایسلند سفر کنید و به سمت این فرودگاه پرواز دارید، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مطلب که به بررسی تاریخچه ،اطلاعات و راه های دسترسی و دیگر اطلاعات این فرودگاه می پردازد با الی گشت همراه باشید.


تاریخچه ی فرودگاه بلین المللی کفلاویک


همانطور که گفتیم، فرودگاه بین المللی کفلاویک اصلی ترین و بزرگ ترین فرودگاه کشور ایسلند است و به نام فرودگاه بین المللی ریکیاویک و کفلاویک هم شناخته می شود زیرا به صورت مشترک برای این دو منطقه فعالیت های مسافربری و باربری انجام می دهد.


این فرودگاه در فاصله ی ۳ کیلومتری شهر کفلاویک قرار گرفته است و با پایتخت ایسلند یعنی ریکیاویک تنها ۵۰ کیلومتر فاصله دارد. در این فرودگاه شرکت های هواپیمایی همچون: ایرکانادا، بریتیش ایرویز، ایزی جت، لوفت هانزا، ایسلندر و آسترین ایرلاینز پروازهای منظم و فصلی را در این فرودگاه انجام می دهند. فرودگاه بین المللی کفلاویک یکی از برترین فرودگاه‌های در حال رشد در قاره ی اروپا و کشور ایسلند است.


در طول جنگ جهانی دوم، این فرودگاه به منظور استفاده ی نظامی و به عناون پایگاه نظامی و پدافند توسط آمریکایی ها در ایسلند ساخته شد. با توجه به محل قرارگیری استراتژیک این فرودگاه در حساس ترین مناطق ایسلند که در همان زمان که این فرودگاه قرار بر ساختن داشت، آن را تبدیل به یک باند منحصر به فرد در ایسلند کرده است.


فاصله ی شهر ریکیاویک که پایتخت ایسلند است تا این فرودگاه، برای رفع نقص ‌های اضطراری و یا در کل شرایط مقتضی و اضطراری که برای هواپیماهایی که از پایتخت به مقصدهای عبوری از اقیانوس اطلس پرواز می‌ کنند، بسیار مناسب است و این خود برای این فرودگاه امتیاز بزرگی محسوب می گردد.


یکی دیگر از امتیازاتی که این فرودگاه از نظر موقعیت قرارگیری دارد این است که این فرودگاه نقطه ی اتصالی برای پروازهای ارزان قیمت برخی از شرکت‌ های هواپیمایی داخلی و اروپایی است. این فرودگاه در واقع توسط ارتش آمریکا در زمان جنگ جهانی دوم ساخته شد و به عنوان جایگزینی برای سایت کوچک پروازی انگلیسی به نام گائور در نوار کوچک فرود این منطقه بود. البته زمانی که این فرودگاه ساخته شد، دو فرودگاه که هر کدام ۲ باند داشتند و در فاصله ی تقریبی ۴ کیلومتری این فرودگاه قرار گرفته بودند، وجود داشتند.


همچنین فرودگاه پترسون فیلد که نام اولیه ی این فرودگاه بود، در جنوب شرقی ایسلند در سال ۱۹۴۲ افتتاح شد با وجود این که ساخته شده بود ولی در کل فرودگاه ناقصی به حساب می آمد. اولین پروازی که به این فرودگاه انجام شد توسط یک خلبان جوان در تاریخ ۲۳ مارس ۱۹۴۳ صورت پذیرفت. بعد از جنگ و زمانی که فرودگاه پترسون فیلد تعطیل شد، تمامی توجه ها به فرودگاه بین المللی کفلاویک جلب شد.


مصادف با سال ۱۹۵۱، نیروهای آمریکا به عنوان یکی از موافقتنامه های دفاعیه ای که بین ایسلند و آمریکا در تاریخ ۵ می ۱۹۵۱ امضا شد، تعهد کردند که فرودگاه را به دست خود ایسلندی ها به صورت تمام و کمال بسپارند. در طول دهه ی ۱۹۵۰ میلادی این فرودگاه مورد بازسازی قرار گرفت و به شکل یک فرودگاه مسافربری نیز مورد استفاده قرار گرفت.


این فرودگاه تا سال ۱۹۸۷ میلادی کاملا از فرم نظامی خود خارج و به شکل یک فرودگاه مسافربری درآمد. تا تاریخ ۲۹ ژوئن سال ۱۹۹۹ میلاید که این فرودگاه دارای دو باند پرواز ۳ هزار متری و ۶۱ متری بود، شاتل های فضایی هم توان پرواز و صعود به فضا را از این فرودگاه و باندهایش داشتند. در همین تاریخ بود که اولین پرواز از این فرودگاه به مقصد فرودگاه بین المللی هیترو لندن پرواز نمود. این پرواز به وسیله ی یک هواپیمای کنکورد اتفاق افتاد.


این فرودگاه علاوه بر این دو باندی که گفتیم دارد، باند برای فرودهای اضطراری نیز در خود دارد. یکی از نکات جالبی که درباره ی این فرودگاه وجود دارد این است که اگر این فرودگاه نباشد، عبور از اقیانوس اطلس برای بسیاری از هواپیماهای ۲ موتوره امکان پذیر نخواهد بود. فرودگاه کفلاویک را می توان به عنوان مهم ترین فرودگاه کشور ایسلند به حساب آورد.


با توجه به اماری که وجود دارد می توان گفت که اکثر پروازهای بین المللی در این فرودگاه از مبدا ایسلند، در این فرودگاه انجام می شود. بر اساس آماری رسمی که از این فرودگاه منتشر شده است، در سال ۲۰۱۷ بیش از ۸ میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کرده اند. با ابن که به صورت مفصل توضیح خواهیم داد ولی گزینه های حمل و نقل فرودگاه کفلاویک بسیار متنوع است و با هر بودجه و زمانی که داشته باشید می توانید مناسب ترین گزینه را برای رفتن به مقصدتان در کفلاویک و یا ریکیاویک در این فرودگاه انتخاب کنید.


اطلاعات فرودگاه بین المللی کفلاویک

نام فرودگاه بین المللی کفلاویک: Keflavík International Airport


کد یاتا: KEF


کد ایکائو: BIKF


نوع فرودگاه: نظامی و مسافربری


ارتفاع از سطح دریا: ۵۲ متر


راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی کفلاویک

اگر مسافر این فرودگاه هستید می توانید با استفاده از تاکسی، اتوبوس، ترانسفر خصوصی و کرایه ی اتومبیل، خود را به هتل و مرکز شهر کفلاویک و یا ریکیاویک برسانید. ارزان ترین گزینه حمل و نقل در فرودگاه کفلاویک استفاده از اتوبوس است.


شرکت های مختلف اتوبوسرانی در این فرودگاه فعالیت دارند و مسافران را به مرکز شهر ریکیاویک جا به جا می کنند و همچنین ایستگاه اتوبوس ها در بیرون از ساختمان ترمینال قرار گرفته اند و شما به محض خارج شدن از فرودگاه آن ها را خواهید دید. تاکسی راحت ترین و بهترین گزینه حمل و نقل فرودگاه کفلاویک است و بسیاری از مسافران آن را ترجیح می دهند.


شرکت های مختلف بین المللی در فرودگاه کفلاویک حضور دارند و انواع خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران این فرودگاه ارائه می کنند. شرکت هایی مثل هرتز، اویس، یوروپکار و باجت در فرودگاه دفتر دارند و به مسافران سرویس دهی می کنند.


منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web

ساخت هواپیمای مافوق صوت بوئینگ با سرعتی ۵ برابر سرعت صوت!

بوئینگ هواپیمای مافوق صوت می سازد!

شرکت هواپیماسازی بوئینگ هفته گذشته در مصاحبه ای اعلام کرده که قصد دارد هواپیمای مافوق صوتی بسازد که قادر است با سرعت ۶۱۱۰ کیلومتر در ساعت (۵ ماخ) پرواز کند: به عبارتی ۵ برابر سرعت صوت! این هواپیما قادر خواهد بود در کمتر از سه ساعت به تمام نقاط کره زمین پرواز کند. ساخت هواپیمای مافوق صوت بوئینگ تحولی شگرف در صنعت هواپیماسازی و مسافربری ایجاد خواهد کرد و مفهوم سفر هوایی را دگرگون خواهد کرد. هواپیماهای مافوق صوت کنکورد در دهه های گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند اما به دلایل زیست محیطی و خطراتی که به همراه داشتند از سال ۲۰۰۳ ممنوع شدند. اما هواپیمای مافوق صوت بوئینگ به نظر می رسد در آینده ای نزدیک آرزوی پرواز با سرعتی چندبرابر سرعت صوت را به واقعیت تبدیل خواهد کرد. با الی گشت همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانیم.


هواپیمای مافوق صوت بوئینگ


در اوایل سال جاری یکی از پروازهای نروژین ایر مدعی شد که رکورد سریع ترین پرواز بر فراز اقیانوس اطلس را شکسته است. زمان این رکورد ۵ ساعت  ۱۳ دقیقه بود که سه دقیقه از رکورد قبلی سریع تر بود. البته این آمار به خودی خود بد نیست، اما تصور کنید در نیویورک سوار هواپیما شوید و دو ساعت بعد در لندن باشید؛ یعنی حداقل ۱٫۵ ساعت زودتر از زمان پرواز فعلی!

بوئینگ اعلام کرده که طراحی این هواپیما بر اساس تحقیقات جامعی بوده که در این زمینه انجام شده است. هواپیمای مافوق صوت بوئینگ قادر خواهد بود با سرعت ۵ ماخ پرواز کند. این رقم بسیار بیشتر از سرعت هواپیماهای کنکورد است که قبلا استفاده می شد. هواپیمای کنکورد قادر بود با سرعت ۲ ماخ پرواز کند و جالب است بدانید که سرعت صوت حدود ۱ ماخ است. بوئینگ برآورد کرده است که ساخت چنین هواپیمایی تا ۲۰-۳۰ سال آینده تحقق پیدا خواهد کرد و احتمالا در ابتدا کاربری های امنیت ملی خواهد داشت. اما پس از آن این هواپیما می تواند در زمینه تجاری و جابجایی مسافران هم استفاده شود.

البته ساخت هواپیمای مافوق صوت بوئینگ فعلا در حد طرح است و هنوز هیچ اسمی برای این هواپیما انتخاب نشده است. بوئینگ اعلام کرده که این هواپیما می تواند کاربری نظامی یا مسافربری داشته باشد؛ اما در خوشبینانه ترین حالت تا ۲۰-۳۰ سال دیگر روانه بازار خواهد شد. بوئینگ این خبر را  هفته پیش و در کنفرانس سالانه هوافضای آمریکا در آتلانتا اعلام کرده است. نوید حسین، مدیر ایرمکانیک شرکت هواپیماسازی بوئینگ در کنفرانس خبری اعلام کرده است: «پس از بررسی ها متوجه شده ایم که پتانسیل ارتباطات به مراتب سریع تر در دنیا وجود دارد و از این بابت بسیار هیجان زده ایم.» اگرچه در مسیر ساخت هواپیمای مافوق صوت بوئینگ موانع تکنولوژی و چالش های قانونی وجود دارد اما ظاهرا در مسیری پیش می رویم که درآینده ای نه چندان دور شاهد هواپیماهای مافوق صوت در صنعت هواپیمایی باشیم. شرکت هواپیماسازی بوئینگ بیش از ۶ دهه است که به بررسی هواپیماهای مافوق صوت مشغول بوده است و به همین دلیل شاید بیش از بقیه محق باشد که در این زمینه سردمدار باشد و نخستین هواپیما از این نوع را روانه بازار کند.

سال ها قبل و در واقع بین سال ۱۹۷۶ و ۲۰۰۳ هواپیمای مافوق صوت کنکورد در صنعت مسافربری هوایی استفاده می شد. اما به دلیل مشکلات زیست محیطی و خطراتی که در پی شکستن دیواره صوتی ایجاد می کرد استفاده از آن ممنوع اعلام شد. از آن تاریخ، پرواز با هواپیمای مافوق صوت و سفر با سرعتی چندین برابر صوت به آرزو و رویایی شیرین بدل شده بود. اما ظاهرا غول صنعت هواپیماسازی یعنی بوئینگ قرار است این آرزو را برآورده کند و امکان مسافرت با سرعتی ۵ برابر صوت را برای ما فراهم کند.

هواپیمای مافوق صوت تا سال ۲۰۰۳ هم در ناوگان هوایی بریتیش ایرویز و ایرفرانس فعالیت می کرد اما استفاده از آن ممنوع اعلام شد. بریتیش ایرویز در این رابطه اعلام کرده بود که «به دلایل تجاری و اقتصادی» استفاده از این مدل هواپیماها کنار گذاشته شد. هفت سال قبل از این تاریخ، هواپیمای مافوق صوت کنکورد توانسته بود مسیر نیویورک به لندن را در ۲ ساعت و ۵۲ دقیقه و ۵۹ ثانیه طی کند و رکوردی بی نظیر در این زمینه ثبت کند.

به گفته کارشناسان در صورتی که بوئینگ موفق به ساخت این هواپیما شود و در صورتی که مردم هم قادر و مایل به پرداخت بلیط گران آن باشند شاهد انقلابی در مسافرت هوایی خواهیم بود. استوارت کریگ، استادیار هوافضا و مهندسی مکانیک در دانشگاه آریزونا در این رابطه اعلام کرده است: «ما حدود ۵ دهه است که در حال تحقیق و مطالعه در مورد هواپیمای مافوق صوت هستیم اما در چند سال اخیر پیشرفت های تکنولوژی و فناوری ما را به تحقق این رویا امیدوارتر کرده است.»

شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرده که این هواپیما تنها یکی از وسایل نقلیه مافوق صوتی است که در حال بررسی و مطالعه است و به نظر می رسد در دهه های پیش رو شاهد تحولی عظیم در این زمینه خواهیم بود. کوینبوکات، مدیرارشد فنی بوئینگ و سرپرست تیم تحقیقاتی در مصاحبه ای اینطور بیان کرده که هواپیمای مافوق صوت بوئینگ شیوه سفر کردن ما را به سرعتی بیشتر از سرعت صوت خواهد رساند. «این هواپیما به ما اجازه می دهد در عرض یک روز بر فراز اقیانوس سفر کنیم و برگردیم. این خواسته و آرزوی خیلی هاست، پس چرا این محدودیت ها و مرزها را پشت سر نگذاریم و به این آرزو جامه عمل نپوشانیم؟»


تحقیقات در زمینه ساخت هواپیمای مافوق صوت ادامه پیدا می کند تا زمانی که مشتریان و بازار آماده چنین نوع هواپیمایی باشند. کارشناسان بوئینگ در حال تحقیق، مطالعه، آزمایش و امتحان نمونه های اولیه هستند تا مطمئن شوند که محصولی مشتری پسند و کارآمد به بازار عرضه می کنند. طبق گفته شرکت بوئینگ، هواپیمای مافوق صوت بدنه ای باریک و منحنی خواهد داشت که در انتها نوک تیز خواهد بود. بال های هواپیما دلتا شکل خواهد بود که مشابه هواپیماهای مافوق صوت کنکورد است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web