وبلاگی در موضوعات مختلف اموزشی

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

بازاریابی شبکه های اجتماعی(social marketing) چیست؟

شبکه های اجتماعی

هر روز با افزایش تعداد وبسایت ها در فضای مجازی به موازات تعداد شبکه های اجتماعی  بیشتر می شود و افراد بسیاری در انها عضو می شوند و منبع بسیار خوبی برای بازاریابی کسب و کارها و جذب  افراد می باشد در این مقاله به معرفی ، مزایا و نحوه تبلیغات در بازاریابی شبکه های اجتماعی اشاره ای مختصر و مفید داریم.

 


بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

قطعا حداقل یکبار اسم شبکه های اجتماعی قدری مانند فیس بوک،یوتیوب،توییتر،اینستاگرام و غیره به گوش شما خورده است هر روز افراد بسیاری در این شبکه های اجتماعی مشغول فعالیت هستند و اکثرا از انها به عنوان سرگرمی استفاده می کنند و افراد بسیاری در این شبکه ها سعی دارند تا مشتری های زیادی را برای کسب و کار خود جذب کنند که بازاریابی شبکه های اجتماعی نامیده می شد.


مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی:

۱-اولین و مهمترین مزیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی  وجود افراد بسیاری هستند که حداقل هفته ای یکبار وارد حساب کاربری خود شده و پیام های خود را چک می کند و یا پیامی در غالب متن ، ویدئو ، تصویر و صوت را بادیگران به اشتراک می گذارد و فرصتی کم نظیر برای بازاریابی برای صاحبان کسب و کار می باشد.


۲- در شبکه های اجتماعی هر روز اخبار و اتفاقات جدیدی میان کاربران منتشر شده و این قدرت و داغ بودن فعالیت افراد در شبکه های اجتماعی را به ما یادآوری می کند.


۳- با انتشار مقالات ، صوت ، ویدئو و غیره افراد می توانند بک لینک های با کیفیت برای سایت خود بگیرند و تاثیر به سزایی در سئوی شما دارد.


۴- اما خود شبکه های اجتماعی بطور مستقل موتور جستجو دارند و با بهینه کردن مطالب و ویدئوهای خود در این شبکه ها می توانیم شانس اشنایی با کسب و کار خودمان را دوچندان کنیم.


۵- از دیگر مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی قابلیت گفتگوی انلاین می باشد که بصورت انلاین اگر انها سوالی داشتند می توانید به سرعت پاسخگوی انها باشید.


شما اینجا هستید:صفحه اصلیبازاریابی شبکه های اجتماعیبازاریابی شبکه های اجتماعی(social marketing) چیست؟

عضویت در خبرنامه

جدیدترین مقالات را در ایمیل خود داشته باشید


ایمیل خود را وارد کنید

 

جستجو …

نوشته‌های تازه

۱۳ تکنیک افزایش سرعت سایت + معرفی ابزارهای تست سرعت سایت

سئوی خارجی وبسایت(Off-Site SEO) چیست؟

سئوی داخلی(onsite-seo) چیست؟

آموزش سئوی فروشگاه اینترنتی

آشنایی با الگوریتم های گوگل در سئو

آخرین دیدگاه‌ها

nopaweb در آموزش سئوی فروشگاه اینترنتی

آلین موبایل در آموزش سئوی فروشگاه اینترنتی

بایگانی

ژوئن 2018

می 2018

ژوئن 2017

می 2017

آوریل 2017

بازاریابی شبکه های اجتماعی(social marketing) چیست؟

By nopaweb فروردین ۳۰, ۱۳۹۶ بازاریابی شبکه های اجتماعی ارسال نظر

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

        

امتیاز کاربران ( رای)

هر روز با افزایش تعداد وبسایت ها در فضای مجازی به موازات تعداد شبکه های اجتماعی  بیشتر می شود و افراد بسیاری در انها عضو می شوند و منبع بسیار خوبی برای بازاریابی کسب و کارها و جذب  افراد می باشد در این مقاله به معرفی ، مزایا و نحوه تبلیغات در بازاریابی شبکه های اجتماعی اشاره ای مختصر و مفید داریم.

 


بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

قطعا حداقل یکبار اسم شبکه های اجتماعی قدری مانند فیس بوک،یوتیوب،توییتر،اینستاگرام و غیره به گوش شما خورده است هر روز افراد بسیاری در این شبکه های اجتماعی مشغول فعالیت هستند و اکثرا از انها به عنوان سرگرمی استفاده می کنند و افراد بسیاری در این شبکه ها سعی دارند تا مشتری های زیادی را برای کسب و کار خود جذب کنند که بازاریابی شبکه های اجتماعی نامیده می شد.


 


بازاریابی شبکه های اجتماعی

مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی:

۱-اولین و مهمترین مزیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی  وجود افراد بسیاری هستند که حداقل هفته ای یکبار وارد حساب کاربری خود شده و پیام های خود را چک می کند و یا پیامی در غالب متن ، ویدئو ، تصویر و صوت را بادیگران به اشتراک می گذارد و فرصتی کم نظیر برای بازاریابی برای صاحبان کسب و کار می باشد.


۲- در شبکه های اجتماعی هر روز اخبار و اتفاقات جدیدی میان کاربران منتشر شده و این قدرت و داغ بودن فعالیت افراد در شبکه های اجتماعی را به ما یادآوری می کند.


۳- با انتشار مقالات ، صوت ، ویدئو و غیره افراد می توانند بک لینک های با کیفیت برای سایت خود بگیرند و تاثیر به سزایی در سئوی شما دارد.


۴- اما خود شبکه های اجتماعی بطور مستقل موتور جستجو دارند و با بهینه کردن مطالب و ویدئوهای خود در این شبکه ها می توانیم شانس اشنایی با کسب و کار خودمان را دوچندان کنیم.


۵- از دیگر مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی قابلیت گفتگوی انلاین می باشد که بصورت انلاین اگر انها سوالی داشتند می توانید به سرعت پاسخگوی انها باشید.


 


بازاریابی شبکه های اجتماعی


 


نحوه تبلیغات در بازاریابی شبکه های اجتماعی:

اما اگر بخواهیم کسب و کار خود را با بازاریابی شبکه های اجتماعی گسترش بدیم بهتره یک سری نکات رو حتما مدنظر داشته باشیم چرا که وجهه تشابهی میان شبکه های اجتماعی است و با رعایت آنها چند قدم از رقییبان خودمان جلو خواهیم افتاد.


۱-سعی کنید برای فعالیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی یک تصویر اختصاصی و جذاب داشته باشید تا درعین سادگی خلاصه ای از پیام شما را به مخاطب منتقل کند.


۲-بهتره که بطور منظم فعالیت داشته باشید برای مثال اگر هفته ای ۳ مطلب در این شبکه ها به اشتراک می گذارید همین منوال رعایت شود بروز بودن مساله بسیار مهمی هست که بسیاری از کسب و کارها ان را نادیده می گیرند.


۳-یکی دیگر از مزیت های عالی و مشترک بین شبکه های اجتماعی استفاده از هشتگ ها می باشد هشتگ که علامتی مانند #  می باشد می تواند مطالب شما را به نوعی بین کاربران یاداور شود و سعی کنید برای خود هشتگ اختصاصی داشته باشید این هشتگ می تواند نام برند و یا حتی اسم نوع فعالیت شما باشد:


برای مثال:


#نوپا وب


#کسب و کار اینترنتی


همانطور که در مثال بالا می بینید هشتگ اول نام برند یعنی نوپا وب  و هشتگ دوم نوع فعالیت یا هر کلمه ای که مرتبط باشد به معنای کسب و کار اینترنتی می باشد.


۴-در وبسایت خود به شبکه های اجتماعی لینک دهید تا اگر افرادی از طریق سایت هم بتوانند با صفحات شما اشنا شوند و شما را درآنها دنبال کنند.


۵-بهتره از همان شروع کار صفحات تجاری خود را بسازید و سعی کنید تمام اطلاعات کسب و کار خود را به طور کامل کامل کنید تا صفحه ی شما حرفه ای تر جلوه کند و این حس اعتماد در افراد را افزایش می دهد.


۶-قطعا بعد از اشتراک گذاری هر پست در شبکه های اجتماعی برای برخی از افراد سوال های زیادی به ذهن انها خطور می کند که در زیر پست ها از شما سوال می کنند اول مطمئن شوید که قابلیت کامنت گذاری برای پست های فعال باشد و و دوم به تمام سوال پرسیده شده ی انها پاسخ دهید این انها را ترغیب می کند که شما را همیشه دنبال کنند و ب با شوق و ذوق بیشتری محصولات شما را تهیه کنند.


۷- بهتره مطالبی را برای اشتراک گذاری انتخاب کنید که عنوانی بصورت سوالی داشته باشند تا حس کنجکاوی افراد را برانگیخته کند و انها را ترغیب به مطالعه کند.


به عنوان مثال : چگونه در یک ماه ۴ کیلو وزن کم کنیم؟


۸-در انتخاب موضوعات دقت لازمه را داشته باشید ببینید بیشتر افراد در زمینه کاری شما دنبال چه چیزهایی هستند انها را در قالب یک مقاله دراورید و به اشتراک بذارید و در نتیجه باید نیاز مخاطب رابرطرف کند تا انرا لایک کند و یا به اشتراک بذارد.


بنابراین بازاریابی شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید چرا که امروزه یک کانال ارتباطی بسیار ضروری و حیاتی برای جذب مشتری می باشد و حتما در شبکه های اجتماعی معروف ثبت نام کنید و فعالیت مدام داشته باشید تا تاثیر فوق العاده ی انرا ببینید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web

بهترین روشهای سئوتکنیکال برای بهبود وبسایت شما

سئو تکنیکال


شنیدن نام سئو تکنیکال در برخورد اول به نظر ترسناک می رسد درواقع سئو تکنیکال روشهایی ساده جهت دسترسی و بهینه سازی وبسایت شما برای موتورهای جستجو می باشد این روشها مانند پیچ و مهره ی وبسایت شما می باشد که باید از محکم بودن انها اطمینان حاصل کنید در ادامه به معرفی ابزارهای انلاین سئوتکنیکال به شما معرفی خواهیم کرد که با رعایت و بررسی این نکات و خطاها وبسایت شما بهینه خواهد شد.


تست سرعت وبسایت:

هنگامی که کاربری به سایتی می رود اگر ان سایت به سرعت برای شما باز نشود ممکن است شما خسته شوید و از ان سایت خارج شوید این یک امتیاز منفی برای وبسایت موردنظر است سرعت وبسایت یک فاکتور مهم سئوتکنیکال است


پس باید در اولویت قرار بگیرد و ان را برای ورود کاربران بهبود بخشیم در غیر این صورت موتورهای جستجو جریمه ای برای سایت های کند در نظر می گیرند و در نتیجه باعث افت رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو می شود.


خوب وقت آن رسیده تا سرعت سایت را با استفاده از یک ابزار بسیار قوی سئوتکنیکال که متعلق به موتور جستجوی گوگل هست را تست کنیم ابتدا با انتخاب pagespeed به صفحه ای مشابه صفحه ی زیر می روید به راحتی ادرس وبسایت خود را وارد کنید سپس منتظر بمانید تا اطلاات مربوطه سایت شما نشان داده شود.


این ابزار سرعت سایت شما را برای دو پلت فرم موبایل و کامپیوتر دسکتاپ بررسی می کند و برا ی هر کدام نمره ای از ۱ تا ۱۰۰ به سایت شما می دهد و خطاهای موجود از طرف سرور ، تصاویر و کدهای جاوا و css را نمایش می دهد.


تست واکنشگرا بودن وبسایت:

بعد از بررسی و رفع خطاهای سرعت وبسایت حالا به مهمترین فاکتور بهینه سازی تکنیکال می رسیم که واکنشگرا بودن وبسایت ما می باشد از اوایل سال ۲۰۱۶ با افزایش فوق العاه کاربران موبایل گوگل یکی از غول های موتورهای جستجو روی واکنشگرا یا تلفن همراه پسند وبسایت ها متمرکز شد و باید سایت ما در گوشی های موبایل با ساختاری کاملا کاربرپسند به کاربر نمایش داد شود در غیر این صورت باعث افت رتبه در نتایج موبایل خواهید شد.


یکی از نرم افزارهای قدرتمند تحت وب که می تواند واکنشگرا و موبایل پسند بودن سایت شما را بررسی و به شما نشان دهد ابزار mobile-friendly گوگل می باشد زمانی که شما وارد صفحه مورد نظر می شوید با وارد کردن ادرس وبسایت در صورت واکنشگرا بودن همانند تصویر زیر ان را برای شما تایید می کند.


ساخت نقشه سایت:

از گزینه های مهم یک سئوی تکنیکال ، نقشه ی سایت است که برای بهبود معماری سایت یک نیاز است و به ربات های موتورهای جستجو کمک می کند تا بتوانند در سایت خزش کنند و اطلاعات سایت را برای ایندکس کردن بهتر دریافت کنند.


قطعا ساخت نقشه سایت به صورت دستی بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد و امری وقت گیر است ابزارهای انلاینی مانند:


xml-sitemaps برای وبسایتهایی که قابلیت ساخت نقشه ی سایت را ندارند به طور موقت ابزاری مناسب می باشد بعد از وارد شدن به سایت این ابزارادرس سایت خود را وارد کرده و دکمه ی استارت را بزنید تا نقشه ی سایت شما ساخته شود و می توانید از ان خروجی بگیرید


.برای سایت های وردپرسی هم افزونه های زیادی مانند Google XML Sitemaps که تنها برای ساخت نقشه سایت می باشد و اتوماتیک این کار را انجام میدهید توجه داشته باشید ادرس نقشه سایت خود را حتما در گوگل وبمستر تولز ثبت کنید تا سریعتر اطلاعات شما ایندکس شود.


تشخیص محتوای تکراری:

مطمئنا اگر در زمینه ی بهینه سازی وبسایت مطالعه کرده باشید بر تشخیص محتوای تکراری در سئوتکنیکال تاکید می شود و شما نباید مقالاتی را که می نویسید کپی از جای دیگر باشد چرا که موتورهای جستجوی قدری مانند گوگل این مورد را متوجه شده و تشخیص می دهند که یک مقاله اول از کدام سایت متنشر شده و سایت کپی کننده جریمه خواهد شد و افت رتبه خواهد پیدا کرد.


ابزارهای شاخصی برای اینکه متوجه شویم یک وبسایت دارای محتوای تکراری است وجود دارد اما ابزار plagspotter برای شما در کل وب جستجو کرد و اگر وبسایت شما مطلب تکراری داشته باشد به شما نمایش می دهد نکته ی مهم اینه که اگر مطلبی از سایتی کپی کردید مطلب تا جای ممکن ویرایش کنیدو یا حتما لینک منبع را زیر همان مطلب قرار بدهید تا از طرف موتورهای جستجو جریمه نشوید.


استفاده از فایل robots.txt :

همه ی وبسایتهای موجود در فضای رقابتی نتایج موتورهای جستجو مطمئنا صفحاتی دارند که نمی خواهند موتورهای جستجو ان صفحات را شروع به خزیدن کنند و ایندکس کنند و در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شوند بنابراین این فاکتور مهم سئوتکنیکال را فراموش نکنید ساخت فایل robots.txt کمک شایانی به ایندکس نشدن صفحات مهم و محرمانه شما می کند تا در بایگانی موتورهای جستجو قرار نگیرند اما باید در نوشتن این فایل محتاط باشید تا به اشتباه صفحات اشتباه را غیرقابل دسترسی نکنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web

چگونه بدون تولید محتوا بک لینک با کیفیت بگیریم؟

بک لینک ,لینکسازی

اما ما در این مقاله روشهایی ساده و بدون سرمایه گذاری و اتلاف وقت و انرژی را به شما اموزش خواهیم داد. اهمیت سئو وبسایت گوگل همواره بر روی بک لینک متمرکز است اگر سایت شما دارای چند لینک با کیفیت باشد این به تنهایی می تواند تا حد قابل قبولی به محبوبیت سایت شما کمک کند و رتبه ی شما در نتایج گوگل بهتر شود.

 از روشهای گرفتن بک لینک می توان به پست مهمان و نوشتن محتوا در سایت خودمان می توان اشاره کرد و تاثیر فوق العاده ای در حرفه ی بازاریابی محتوا دارد.اما گاهی اوقات نیاز میشه که با طرف مقابل ارتباط برقرار کنیم در نتیجه این کار به مراتب آسان تر از گرفتن بک لینک با نوشتن محتوا می باشد.

بک لینک چیست؟

اول تعریفی خلاصه از بک لینک داشته باشیم; به لینکهایی که از سایتهای دیگر به سایت ما داده می شود بک لینک می گویند هر چه سایت های لینک دهنده از اعتبار بالایی برخوردار باشند و تعداد لینک های با کیفیت داده شده به سایت ما بیشتر باشد سایت ما در نتایج رتبه ی بهتری خواهیم گرفت.


۱-دایرکتوری :

اما یکی از راحت ترین راه های کسب بک لینک که امروزه خیلی از افراد و صاحبان سایت ها به ان اهمیت نمی دهند و به راحتی از ان رد می شوند ثبت سایت در دایرکتوری های معروف با اعتبار بالا بصورت رایگان می باشد.


هر چه اعتبار وبسایت بالاتر باشد بک لینک ما با کیفیت تر خواهد بود و باید لینک خود را به درستی در گروه مربوط به کسب و کار خود ثبت کنیم تا احتمال ورود کاربران و نرخ تبدیل بازدید شما بهبود پیدا کند.


در اینجا چند دایرکتوری محبوب و دارای اعتبار بالا را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بک لینک های با کیفیت بگیرید.


دایرکتوری scrubtheweb

دایرکتوری directoryworld

دایرکتوری somuch

دایرکتوری jayde

۲- روابط:

شما به راحتی می توانید با ایجاد روابط در دنیای کسب و کار خود لینک های با کیفیتی بگیرید برای مثال اگر شما یک شرکت خدمات انجام کارهای منزل هستید می توانید شرکای خود را که در زمینه ی فروش مواد شوینده و از این قبیل فعالیت دارد ارتباط برقرار کرده و درخواست درج لینک خود در سایت انها و بالعکس را بدهید مطمئنا شریک شما از این پیشنهاد خوشحال خواهد شد و مثل اب خوردن بک لینک با کیفیتی را برای خود ایجاد کرده اید.


۳-انجمن ها:

یکی دیگر از وبسایت های مهمی که امروزه بسیار هم زیادشده انجمن ها هست که محیطی متشکل از اجتماع کاربران فراوانی است که علاقه مند به بحث و گفتگو در موضوعات مختلف می باشند شما با جستجوی نام انجمن در موتور جستجوی گوگل تعداد بسیار زیادی انجمن را به شما نشان می دهد برترین های نتایج را انتخاب و در انها ثبت نام کنید


و بعد از ثبت نام لینک سایت خود را در قسمت امضای کاربر قرار دهید و حالا شما بک لینک برای خود ساخته اید  اما سعی کنید در موضوع خودتون در انجمن به دیگران کمک کنید و پاسخگوی سوالات انها باشید چون این کار میتونه کاربران را برای ورود به سایت شما ترغیب کند.


۴-نظرات:

حتما وقتی در سایت های مختلف چرخی می زنید و مقالات مورد علاقه ی خود را مطالعه می کنید در اخر همان مقاله قسمتی برای ثبت نظرات کاربران قرار داده شده است این یک فرصت عالی برای دریافت بک لینک می باشد سعی کنید وبلاگ های فعال ترجیحا در زمینه ی کاری خودتان را پیدا کنید البته اعتبار وبلاگ را هم مدنظر داشته باشید


و سپس به یکی از مقالات موجود در آن وبلاگ رفته و در قسمت نظرات نظر و لینک سایت خود را وارد کنید حتما سعی کنید نظرات شما طولانی (حداقل یک خط) باشد تا خیلی طبیعی به نظر برسد.


۵-اینفوگرافیک:

استفاده از تصاویر گرافیکی امروزه بسیار مهم شده و امری ضروری به حساب می اید اینفوگرافیک هم از خانواده تصاویر گرافیکی اما با این تفاوت که جزئیات بیشتری را به کاربر منتقل می کند اینفوگرافیک ها بیشتر با نمایش اطلاعات اما بصورت تصاویر با اعداد و ارقام  و توضیحات مختصر پیام موثرتری را به کاربر انتقال می دهد.


شما با استفاده از ابزارهای گرافیکی یا ابزارهای انلاین می توانید اینفوگرافیک های باکیفیت و جذابی درست کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که مطالب شما باید نظیر نداشته باشد و کاربر را ترغیب به خواندن کند


زمانی که شما اینفوگرافیک خود را ساختید باید لینک ادرس خود را در تصویر و هم در در بخش اطلاعات خود فایل ثبت کنید و با انتشار ان در شبکه های اجتماعی بعد از مدتی متوجه خواهید شد که چه بک لینک های با کیفیتی برای شما ایجاد شده است این روش را حتما به شما علاقه مندان کسب و کار انلاین پیشنهاد میکنم. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
nopa web